۰
با همکاری وزارت ارتباطات انجام می‌شود

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان
آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان

آی‌تی‌من- محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با برنامه‌های معاونت متوسطه برای تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش به صورت مجموعه واحد در هفته گذشته از سوی مقام عالی وزارت به استان‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد‌: همه بخش‌های وزارت آموزش و پرورش در برنامه‌های اوقات فراغت دخیل هستند و آنچه از ظرفیت‌ها در مجموعه معاونت آموزش متوسطه وجود دارد مانند پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در برنامه‌های اوقات فراغت استفاده خواهد شد. حدود ۷۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سراسر کشور وجود دارد که فرصتی برای پژوهشگری، ایجاد و ارایه خلاقیت‌‌ها و ابتکارات دا‌نش‌آموزان است و از همه این ظرفیت استفاده خواهیم کرد. مجموعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای با هدف آموزش مهارت به دانش‌آموزان فرصت مناسبی است تا این آموزش‌ها در تابستان‌ هم‌ از طریق آنها رخ دهد. همچنین برای دانش‌آموزانی که نیازمند تقویت بیشتر در حوزه‌های علمی‌هستند برنامه‌های علمی‌را برگزار خواهیم کرد.

کاظمی‌با بیان اینکه برنامه‌ ویژه‌ای با عنوان آموزش هوش مصنوعی برگزار خواهد شد ادامه داد: آموزش هوش مصنوعی از طریق آموزش کدنویسی به عنوان دروازه ورود به هوش مصنوعی دنبال می‌شود. بیشتر ارتباط و استفاده دانش‌آموزان در حوزه فناوری بوده و آموزش هوش مصنوعی فرصتی است تا در زیست‌بوم جدید که علاقه دانش‌آموزان نسل جدید است به بهترین نحو، متناسب با علاقه و استعدادهای دانش‌آموزان استفاده کنیم. این آموزش‌ها با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه آموزش صداوسیما انجام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: استان‌ها برنامه‌ریزی کردند تا با برگزاری برنامه‌های علمی‌در راستای تقویت بنیه علمی‌دانش‌آموزان گام بردارند. برنامه‌های علمی‌برای دوره متوسطه دوم از پایه دهم تا دوازدهم برای آمادگی، ایجاد سابقه تحصیلی و تقویت بنیه علمی‌دانش‌آموزان و در دوره متوسطه اول از هفتم تا هشتم با برنامه‌های مهارت تابستانی و هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوره‌های توان‌افزایی برای معلمان برگزار خواهد شد ادامه داد: این برنامه‌ها برای آمادگی ورود به سال تحصیلی است تا از ظرفیت موجود بتوانیم بیشترین استفاده را کنیم. طی برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده بود امسال همه معلمان درس «کار‌ و فناوری» آموزش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تدریس می‌کردند و این فرصت مغتنمی‌بود تا از این ظرفیت برای آموزش همه معلمان استفاده کنیم و ۲۵ هزار معلم برای درس «کار و فناوری» آموزش دیدند.

کاظمی‌افزود: ما در آموزش رویکرد تلفیقی داریم یعنی تلفیق هنر و برنامه‌نویسی با سایر محتواها. امیدواریم بتوانیم تابستان امسال این آموزش‌ها را برای سایر معلمان در دروس مختلف انجام دهیم. آموزش تلفیقی بیشتر برای دانش‌آموزان متوسطه اول در دروس مختلف «فرهنگ و هنر» و «کار و فناوری» دنبال می‌شود اما در نظر داریم این تلفیق به گونه‌ای انجام گیرد که معلمان مختلف دروس مانند عربی و ادبیات فارسی برای آموزش درس مربوطه از هنر و کد نویسی هم استفاده کنند.

 
مرجع : ایکنا
کد مطلب : ۲۸۱۱۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما