۰
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری:

شرکت‌های فاقد گارانتی از بازار موبایل حذف می‌شوند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
شرکت‌های فاقد گارانتی از بازار موبایل حذف می‌شوند
شرکت‌های فاقد گارانتی از بازار موبایل حذف می‌شوند

آی‌تی‌من-  محمدرضا رمضان با بیان اینکه بهتر است مردم کالای مورد نیاز خود را از مکان‌های دارای جواز و با ضمانت خریداری کنند، گفت: در هنگام خرید کالا باید نوع و زمان گارانتی کالا، نحوه پرداخت وجه و تمام شرایط خرید در فاکتور ذکر شود تا در صورت بروز مشکل احتمالی بتوان به شرکت وارد کننده یا فروشنده کالا مراجعه و نسبت به دریافت غرامت یا تعویض کالای معیوب اقدام کرد.

او با بیان اینکه کالاهای بدون گارانتی یا قاچاق اند و یا خدمات پس از فروش معتبر ارایه نمی‌دهند، گفت: گارانتی از زمان خرید کالا محسوب می‌شود نه زمان درج شده روی کالا. لذا همه فروشندگان دارای جواز کسب معتبر ملزم به ارایه فاکتور فروش کالا و ثبت همه مشخصات و سریال کالای فروخته شده در آن هستند. در غیر اینصورت، در صورت بروز اشکال احتمالی قابل پیگیری نیست.

وی تاکید کرد: گارانتی دارای شرایطی است که فروشندگان کالا موظف به انجام آن هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل با بیان اینکه هم اکنون دغدغه اصلی بسیاری از اصناف موضوع مالیات و نحوه محاسبه آن است، افزود: با توجه به شناخت اتحادیه‌ها و اصناف از مشکلات اعضا، ادارات مالیات می‌توانند ضمن تعامل با اتحادیه‌ها و اصناف، به کاسب‌ها کمک کنند.

او گفت: در بسیاری از موارد مشاهده شده که مالیات از کسانیکه باید مالیات بپردازند اخذ نشده و بالعکس. کاسبان با پرداخت مالیات مشکل ندارند، اما با میزان و نحوه محاسبه آن مشکل دارند و تعامل اداره مالیات با اتحادیه‌ها می‌تواند از تشکیل پرونده‌های مالیاتی بر مورد جلوگیری کند.

او با بیان سود ناچیز فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبال از فروش کالا، گفت: خواهان تعامل بیشتر در حوزه مالیات با اصناف هستیم. همچنین همه کالاهایی که فروخته می‌شود باید نماینده شرکت نصب و گارانتی آن را فعال کند و شرکت‌های تلفن همراه هم باید خدمات پس از فروش معتبر داشته باشند.

او با بیان طرح جدید وزارت صمت مبنی بر ارایه خدمات پس از فروش معتبر گفت: در این طرح همه واردکنندگان کالا، ملزم به ارایه خدمات پس از فروش معتبر در همه نقاط کشور هستند. در این طرح شرکت‌های فاقد گارانتی معتبر به مرور از چرخه خرید و فروش خارج می‌شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل گفت: هم اکنون ۵ هزار عضو فعال در رسته صوتی و تصویری و تلفن همراه در شهر تهران فعالند و ۱۰ بازرس دائم وظیفه بازرسی از این فروشنده‌ها را به عهده دارند.

وی افزود: تعمیرکاران صوتی و تصویری عضو اتحادیه فروشندگان نیستند، برخی کالاها به دلیل نبود قطعه قابل تعمیر نیستند و کاری از دست تعمیرکاران بر نمی‌آید.
 
مرجع : بازار
کد مطلب : ۲۸۰۵۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما