۰

هک تاکسی اینترنتی یاندکس و ترافیک سنگین در مسکو

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳
هک تاکسی اینترنتی یاندکس و ترافیک سنگین در مسکو
هک تاکسی اینترنتی یاندکس و ترافیک سنگین در مسکو

آی‌تی‌من- روز پنج شنبه منطقه «فیلی» مسکو با ترافیکسنگینی روبه‌رو شد. اکنون مشخص شده است که اینترافیک توسط هکرها و با سواستفاده از تاکسی اینترنتییاندکس روی داده بود. برای این منظور هکرها تاکسی‌هایمتعددی سفارش دادند که مسیر آنها از یکی از گذرگاه‌هایاصلی پایتخت روسیه گذر می‌کرد.

این امر سبب شد ترافیک منطقه به شدت سنگین شود و به مدت ۴۰ دقیقه خیابان به طور کامل مسدود شد تا زمانی که یاندکس توانست این شرایط را برطرف کرد.

یاندکس اعلام کرد پس از حمله سایبری الگوریتم‌های خود را تغییر داده تا از رویدادهای مشابه در آینده جلوگیری کند. این یکی از نخستین مواردی است که هکرها با سواستفاده از اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ترافیک سنگین ایجادمی‌کنند.

چند حساب کاربری توئیتر وابسته به گروه هکری ناشناس ادعا می‌کنند آنها حمله سایبری مذکور را انجام داده‌اند. روز جمعه یکی از حساب‌های کاربری وابسته به گروه هکری اعلام کرد با همکاری «ارتش فناوری اطلاعات اوکراین» ( سازمانی که داوطلبانه در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین شکل گرفت) اینعملیات را انجام داده است.

گروه هکری ناشناس قبلا مسوولیت حمله سایبری به چند وب سایت دولت روسیه از جمله کرملین و وزارت دفاع این کشور را برعهده گرفته بود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۹۷۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما