۰

هواوی واچ GT3؛ هوشمند و کلاسیک

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳
هواوی واچ GT3؛ هوشمند و کلاسیک
هواوی واچ GT3؛ هوشمند و کلاسیک

آی‌تی‌من- ساعت watch GT3 برخلاف سایر ساعت‌های هوشمند بازار، طراحی گردی دارد و سومین نسل از ساعت‌های هواوی با پشتیبانی از سیستم عامل هارمونی به شمار می‌‌رود.

• طراحی
طراحی ساعت GT3 از ترکیب پلاستیک، شیشه و فلز براقساخته شده و در دو سایز ۴۲ و ۴۶ میلیمتری راهی بازار شده است.

این مدل از سنسورهایی نظیر سنجش اکسیژن خون و دمایپوست بهره می‌برد و دقت سنجش ضربان قلب نسبت به نسل قبل بیشتر شده و شامل مربی شخصی مبتنی بر هوش مصنوعیبرای دوندگان شده است.


در اطراف نمایشگر، اعداد و نشانه‌ها به شکل کاملا دقیقه حک شده و دارای دکمه چرخان است که می‌توان با استفاده از آن در بخش‌هایی از رابط کاربری بدون نیاز به لمس صفحه گردش کرده یا زوم کرد.

در کنار بدنه دکمه دیگری وجود دارد که به شکل فشاری عمل می‌کند و امکان شخصی سازی دارد اما به طور پیش‌فرض، برای شروعیک فعالیت ورزشی می‌توان از آن استفاده کرد مثل گامشمار.

فریم ساعت از فولاد ضد زنگ ساخته شده و بسیار با کیفیتو محکم است. دو طرف ساعت دارای رنگ نقره‌ای مات است اما بخش بالا و پایین فریم، نقره‌ای براق است.

با وجود بزرگ بودن نمایشگر، اما به دلیل وزن کمی‌که دارد، گاهی روی مچ دست احساس نمی‌شود و این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت هواوی به شمار می‌رود.

• عملکرد
ساعت watch GT3 هواوی، دارای سنسورهای مختلف برای پایش سلامتی است و می‌تواند ضربان قلب، میزان جذب اکسیژن و اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند.
این ساعت همچنین به قطب‌نما، اندازه‌گیری فشار هوا، دمایپوست و پایش خواب مجهز شده و می‌تواند با استفاده از GPSفعالیت‌های ورزشی مثل دویدن و پیاده‌روی را اندازه‌گیری کند.البته این ساعت از وای‌فای پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین برای همه‌ کارهایی که انجام می‌دهد به بلوتوث گوشی وابسته است.

یکی از ویژگی‌های مهم این ساعت، سیستم عامل آن است که امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های شخص ثالث را فراهم می‌کند و می‌توان از طریق فروشگاه اپلیکیشن اپ گالری هواوی، به همه‌ اپ‌های مورد نیاز دسترسی داشت.

این ساعت با گوشی‌های هواوی مجهز به سیستم‌عامل هارمونیاو اس و نیز گوشی‌های اندرویدی و iOS سازگار است. البته وصل کردن ساعت به گوشی‌های مختلف فرایندهای متفاوتی دارد؛ مثلا برای اتصال گوشی‌های هواوی با سیستم‌عامل هارمونی، روش اتصال سخت نیست و به سادگی انجام می‌شود، اما برای اتصال این ساعت به گوشی‌های اندرویدی و آی‌او‌اس، فرآیند پیچیده‌ای باید طی شود تا این اتصال صورت گیرد.

• باتری و پردازنده
هواوی ساعت GT3 را با پردازنده‌ Cortex-M آرم به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ و ۳ گیگابایت رم به بازار عرضه کرده است.

این ساعت امکان برقراری ارتباط با ماهواره‌های GPS، Beidou، GLONASS، Galileo و QZSS را دارد، سپس می‌توان فعالیت‌های ورزشی کاربر را ردیابی کند.

این ساعت از باتری ۴۵۵ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و تا ۱۴ روز شارژ نگه می‌دارد.
c به شکل بی‌سیم شارژ می‌شود و با هر شارژر Qi استاندارد می‌توان گوشی را شارژ کرد. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ساعت جدید هواوی دو ساعت است.

هم‌اکنون در اپ‌گالری هواوی حدود ۳۰ اپلیکیشن برای این ساعت در دسترس است که ظاهرا فقط در صورت استفاده از گوشی‌های هواوی می‌توان از این اپ‌ها بهره برد.

اما امکاناتی که خود ساعت دارد شامل قطب‌نما، نمایش وضعیتآب‌و‌هوا، تایمر و کورنومتر، بارومتر، ساعت زنگ‌دار و چراغ قوه است.

در صفحه‌ اصلی ساعت، ویجت‌های وضعیت ضربان قلب، سطح استرس، آب‌و‌هوا، پخش موسیقی و وضعیت فعالیت‌هایروزانه دیده می‌شود که می‌توان ترتیب، نمایش یا عدم نمایشآن‌ها شخصی‌سازی کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های ساعت watch GT3، دستیار هوشمند Celia است که می‌توان از این طریق برخی از قابلیت‌های دستگاه را کنترل کرد.

در این ساعت ۲ گیگابایت حافظه‌ برای ذخیره موسیقی در دسترس است. می‌توان ازطریق اپلیکیشن Huawei Healthتراک‌های موسیقی را به اسپیکر ساعت یا هدفون بی‌سیممنتقل و به آن گوش داد.

در صفحه اول ساعت، اپلیکیشن سلامتی، تعداد گام‌ها، میزانضربان قلب، کیفیت خواب، گزارش تمرین‌ها، وزن و سطح استرس و میزان اکسیژن خون نمایش داده می‌شود.

غیر از قابلیت تناسب اندام و ردیابی خواب، ساعت GT3 از امکاناتی همچون نظارت بر استرس، سنجش دمای پوست و ضربان قلب و اکسیژن خون را دارد.

GT3 حدود ۱۰۰ گزینه‌ در زمینه تمرینات ورزشی از جملهدوچرخه‌سواری، شنا در استخر یا دریا، پیاده‌روی، دوندگیروی تردمیل و فضای باز، پیاده‌روی سالنی، قایقرانی،کوه‌نوردی، اسکی و طناب‌زنی دارد که می‌توان با تنظیم هر کدام از گزینه‌ها متناسب با فعالیتی که انجام می‌دهید، مصرف کالری و زمان ورزش و سایر تناسبات سلامتی را اندازه‌گیری کنید.

• نقاط قوت و ضعف
ساعت Watch GT3 دارای نقاط قوت بسیاری از جمله طراحی زیبا، وزن کم، سیستم‌عامل روان، قابلیت شارژ به شکل بی‌سیم، ضدآب بودن تا عمق ۵۰ متری و نمایشگر روشن و قابل نمایش زیر نور خورشید است.

با این حال این ساعت، از نقاط ضعف‌هایی همچون نبود اپلیکیشن‌های کافی در اپ‌گالری و عدم تشخیص خودکار فعالیت ورزشی می‌توان اشاره کرد.

• کلام آخر
هواوی در ساعت GT3 تلاش کرد همه کم‌وکسری‌ها و مشکلات نسل‌های قبل را جبران کند که البته تا حدودی هم موفق بوده، اما هنوز هم محدودیت‌هایی در این ساعت وجود دارد.

با این حال با ساعت Watch GT3 می‌توان مدام وضعیت سلامتیو فعالیت‌های خود را پایش کرد و از آنجا که این ساعت مدت زمان زیادی شارژ نگه می‌دارد، می‌توان گفت یک قدم از رقبا در این زمینه جلوتر است.

اما قیمت هم یکی از موارد قابل تامل است؛ قیمت ساعت GT3 بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است که در رده قیمتی سایر ساعت‌های موجود قرار می‌گیرد. به نظر ما این قیمت برای ساعت‌های هوشمند زیاد است اما با توجه به بالا رفتن قیمت همه اقلام، شاید رنج قیمتی ۵ تا ۶ میلیون منطقی باشد.
 
کد مطلب : ۲۷۹۲۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما