۰
در پروژه‌ای 4 میلیون پوندی

کابل‌های اینترنت پرسرعت در انگلیس، درون لوله‌های آب جاسازی می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۱
کابل‌های اینترنت پرسرعت در انگلیس، درون لوله‌های آب جاسازی می‌شود
کابل‌های اینترنت پرسرعت در انگلیس، درون لوله‌های آب جاسازی می‌شود
 
آی‌تی‌من- در قالب این پروژه همچنین حسگرهایی دورن لوله‌های آب قرار می‌گیرد که به شرکت‌های آبرسانی در یافتن نشتی و تعمیرات سریع‌تر کمک می‌کند.

هر روز در حدود یک پنجم آبی که در لوله‌های آبرسانی وارد می‌شود، به دلیل نشتی از دست می‌رود و امید می‌رود با وجود این حسگرها، میزان از دست رفتن آب به 50 درصد کاهش یابد.

بنا به گفته دولت، کارهای زیرساختی، مانند نصب داکت‌های جدید، می‌تواند هزینه صنعت را برای ایجاد شبکه‌های پهن‌باند تا چهار پنجم کاهش دهد.

این پروژه به منظور کمک به کاهش چنین هزینه‌هایی، و به عنوان برنامه‌ای برای توسعه پهن‌باند و سیگنال‌های موبایل در مناطق روستایی طراحی شده است.

مت وارمن، وزیر زیرساخت دیجیتال دولت انگلیس گفت: هزینه کندن چاله برای قرار دادن کابل، بزرگ‌ترین مانع شرکت‌های مخابراتی در راه برقراری ارتباطات نواحی صعب العبور محسوب می‌شود. اما زیر پای ما، شبکه‌ای عظیم از لوله‌های آبرسانی قرار داده که به تمامی خانه‌ها در سطح کشور می‌رسد.

وی افزود: بنابراین ما از مبتکران خلاق بریتانیا دعوت کردیم که برای استفاده از این زیرساخت در جهت ارایه اینترنت پرسرعت در کنار آبرسانی، به ما کمک کنند.

قرار است کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مخابراتی، صنایع همگانی و شرکت‌های فنی و مهندسی به منظور انجام این پروژه تشکیل شود. پیشنهادها برای انجام این پروژه تا 4 اکتبر امسال پذیرفته می‌شود که البته ابتدا باید تاییدیه بازرسی آب آشامیدنی را دریافت کنند.

 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۹۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما