۰
با تقویت شبکه ملی اطلاعات

روحانی: نیاز مردم به اینترنت را کاهش می‌دهیم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴
حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران
حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران

آی‌تی‌من- لایحه بودجه سال ۹۹ کشور صبح امروز با حضور و سخنرانی حسن روحانی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی‌ به نمایندگان ملت ارایه شد.

روحانی در بخشی از سخنرانی خود به موضوع شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: از آغاز دولت یازدهم  قدرت پهنای باند تقریبا 20 برابر شده است و این روند را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی‌های خود نیازی به خارج نداشته باشند.

رییس جمهور تاکید کرد: اخیرا مقام معظم رهبری نیز دستوری در این زمینه دادند که انشاءالله در شورای عالی فضای مجازی آن را دنبال می‌کنیم و مردم ما شرایط بهتری را در این حوزه لمس خواهند کرد.

این موضوع با واکنش گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از سوی کاربران مواجه شد که همچنان نیز ادامه دارد و اکثر کاربران برداشت قطع اینترنت را از این سخنان کردند. همین موضوع موجب شد تا متعاقب آن علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در واکنش به برداشت‌های صورت گرفته از صحبت روحانی درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: تعبیر قطع ارتباط با جهان، نشان از فقدان درک زیستن در جهان شبکه ای است.

وی در واکنش به برداشت‌های صورت گرفته از صحبت رییس جمهوری درباره شبکه ملی اطلاعات در توییتی نوشت: صحبت از توسعه شبکه ملی اطلاعات و استقلال در فضای مجازی، هرگز و هرگز به معنای قطع اینترنت و زیستن در عصر حجر نیست؛ این دو مکمل یکدیگرند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری افزود: تعبیر قطع ارتباط با جهان، نشان از فقدان درک زیستن در جهان شبکه‌ای است.

 
کد مطلب : ۲۷۳۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما