۰

ربیعی: دولت برنامه‌ای برای قطع اینترنت ندارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
علی ربیعی، سخنگوی دولت
علی ربیعی، سخنگوی دولت

آی‌تی‌من- علی ربیعی در نشست خبری امروز خود درباره شبکه ملی اطلاعات و قطع اینترنت جهانی با اشاره به مذاکرات خود با فیروزآبادی و آذری جهرمی‌و دیگر اعضای دولت خاطرنشان کرد: برداشت نادرستی از سخنان رئیس جمهوری صورت گرفته است، موضوعی این است که در کشور یک شبکه ملی وجود دارد که روی آن اینترنت هم است و اینترنت هم از طریق همین شبکه به مردم ارائه می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: به هیچ وجه دولت نه الان و نه آینده برنامه‌ای برای قطع کردن دسترسی مردم به اینترنت را ندارد. اینترنت مگر قطع شدنی است؟  آینده اقتصاد دنیا و اقتصاد دیجیتال مبتنی بر اینترنت است، نگاه راهبردی ایران تکیه بر جوانان کشور و تسهیل بازار منطقه است و دولت با جدیت پیگیر این راهبرد است که برای رسیدن به این هدف ما شبکه ملی مستقل از دنیا را هم که در مواقع حساس از جمله تحریم از سوی آمریکا بتواند مستقل عمل بکند مانند جلوگیری از کار افتادن سیستم بانکی و بخشی از خدمات دولتی و ممانعت از ایجاد بحران، دنبال می‌کنیم تا از اینترنت به عنوان یک سلاح تحریم استفاده نکنند.

ربیعی درباره برخی گمانه زنی‌ها از اینترنت ملی گفت: با وجود آنکه بسیاری این موضوع را پیگیری می‌کردند اما دولت مخالف چنین طرحی است؛ نمی‌توانیم و اعتقادی به این طرح نداریم و بنای دولت جزیره کردن ایران در دنیا نیست.

گفتنی است که حسن روحانی، رییس جمهور، در جریان تقدیم لایحه بودجه سال 99 به مجلس، گفته بود: از آغاز دولت یازدهم پهنای باند تقریبا 20 برابر شده است و این روند را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی‌های خود نیازی به خارج نداشته باشند.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۳۱۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما