۰
در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه ای اعلام شد

ارتقا رتبه الکامپ از A به +A

به دلیل بهبود رتبه (گرید) الکامپ، هزینه غرفه‎های این نمایشگاه افزایش یافته است
تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۸
ارتقا رتبه الکامپ از A به +A

 آی‌تی‌من- رسول سراییان دبیرکل سازمان در این نشست ضمن تشریح برنامه راهبردی سازمان تحت عنوان بیسفون  و چشم انداز سازمان برای سال 1401 گفت: ساماندهی، توانمندسازی، توسعه و پیشرانی و همچنین نوآوری و پیشتازی از اهداف مهم سازمان نصر کشور برای رسیدن به این چشم‌انداز است.

وی افزود: برنامه راهبردی این سازمان با عنوان «بیستون» با چشم انداز سال 1401 در سه محور تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه اولویت‌‎های راهبردی پیش روی دنیا در همین سه محور است، ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال 2016 حدود 15.5 درصد بود که پیش بینی‌ می‌ شود در سال 2025 به 24.3 درصد برسد.

سراییان با بیان اینکه در سال 97 رشد اقتصادی در دو بخش کشاورزی و صنعت منفی بوده است، گفت: این در حالی است که بخش خدمات 2و نیم درصد رشد داشته است.

وی افزود: رونق تولید با تمرکز بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تولید خدمات بر روی این بستر تحقق پیدا می کند و مهمترین رسالت نصر کشور در این رابطه تدوین نقش ICT در صنایع مختلف است.
 
برگزاری نمایشگاه ICT افغانستان 28 تا 31 خرداد
در ادامه جلسه محمد باقر اثنی عشری رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور اعلام کرد که اولین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان با نام ArianaICT قرار است با مجوز وزارت تجارت و صنایع افغانستان، 28 تا ۳1 خرداد ماه از سوی کنسرسیوم ایریانا بوم و با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سندیکای مخابرات و معاونت علمی ریاست جمهوری در شهر کابل برگزار ‎شود.
 
برگزاری نمایشگاه الکامپ 27 تا 30 تیرماه
در ادامه این نشست رضا حیدری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و پنجم در خصوص اقدامات بین المللی که برای افزایش سطح کیفی و کمی الکامپ صورت گرفته است، گفت: با 14 کشور برای حضور در الکامپ 25 رایزنی شده است و حضور سه وزیر ICT از کشورهای روسیه، آذربایجان و ترکیه برای نشست با وزیر ICT ایران قطعی شده است.
 
بخش های جدید الکامپ 25
حیدری سپس توضیحاتی در مورد بخش‎های مختلف الکامپ مانند الکام تاکز، الکام ترندز، الکام جابز، الکام گیمز و الکام استارز ارایه کرد و گفت: به منظور اشتراک مساعی، شبکه‎سازی و هم افزایی تجربیات فن سالاران در حوزه های گوناگون ICT  در بخش  الکام‎تاکز به گفتمان سازی در حوزه‎های تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیک و هوشمند سازی شهرها و بسیاری از مقولات راهبردی و یا عملیاتی در حوزه الکترونیک و کامپیوتر پرداخته می‎شود.
 
وی
اضافه کرد: از ویژگی‎های دیگر الکامپ امسال در نظر گرفتن بخش خاصی با عنوان توان تک برای فراهم شدن امکان حضور و عرضه قابلیت‎ها و توانمدی‎های خانواده معلولان کشور در زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این بخش از یک سو نشان دهنده ظرفیت‌ها و توانمندی‎های این بخش از جامعه بوده و از سوی دیگر زمینه ساز ایجاد ارتباط این دسته از محصولات و خدمات آنان به بازیگران بزرگ کشور برای بزرگ شدن و ورود به کل جامعه خواهد بود.

وی گفت: از آنجا که  خلق آینده بهتر با درخشش ستاره‎های نوظهور الکام استارز امکان پذیر می‎شود، به مانند 4 دوره گذشته  و با تخصیص ظرفیت مضاعف مادی و معنوی، میزبان صدها  ستاره فعال پر شور و نوآور در بخش رقابتی کسب و کارهای نوپا در نمایشگاه امسال خواهیم بود.

وی افزود: همچنین بخش الکام گیمز با حضور فعالان و بازیگران زیست بوم بازی‎های رایانه‎ای از دیگر بخش‎های مهم و پر مخاطب الکامپ امسال خواهد بود.

حیدری در مورد بخش الکام جابز گفت: تحقق رویای ایران دیجیتال، مستلزم پرورش و توانمندسازی سرمایه‎های ارزشمند انسانی است که برای اولین بار در بخشی مجزا با نام  الکام جابز به آن پرداخته خواهد شد. مهارت افزایی و توانمندسازی نیروی انسانی پویا و هدایت آن به سمت کسب و کارهای مرتبط، یکی از مهمترین بخش های الکامپ 25 است که به صورتی تعاملی و منطبق با نیازهای روزآمد بازار کار داخلی و بین‎المللی  برگزار خواهد شد.

حیدری همچنین در مورد پیش ثبت نام الکامپ 25 گفت: پیش ثبت نام از دوم اردیبهشت آغاز شده است و در روز اول 200 شرکت پیش ثبت نام کرده اند که نشان می‎دهد استقبال خوبی از نمایشگاه می‎شود.
 
ارتقا گرید الکامپ از A به +A
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور در ادامه با بیان اینکه گرید نمایشگاه الکامپ از A به +A ارتقا یافته است، گفت: به همین دلیل قیمت گران‌تر از سال های گذشته است. اما امیدواریم فعالان حوزه فناوری اطلاعات حضور در الکامپ را به منزله مسوولیت اجتماعی خود بدانند.

رضا حیدری در پاسخ به سوال فناوران در خصوص تسهیلات ارزی برای حضور شرکت‎های سخت افزاری در الکامپ بیست و پنجم گفت: در این رابطه جلسات متعددی با مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی برگزار کرده ایم که امیدواریم بتوانیم شرایط حضور سخت افزاری ها در الکامپ را تسهیل کنیم.

وی همچنین افزود: پیش بینی ما این است که امسال بین 25 تا 30 هزار متر از فضای نمایشگاهی به الکامپ اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: سالن دولت الکترونیکی نیز همانند سال‎های قبل در سالن 41 الکامپ برپا می شود.

 
کد مطلب : ۲۷۱۷۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما