۰

انتشار نخستین اطلاعات درباره پلی‌استیشن آینده سونی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۷
انتشار نخستین اطلاعات درباره پلی‌استیشن آینده سونی

آی‌تی‌من- مارک سرنی، طراح سیستم که نقشی اساسی در طراحی پلی‌استیشن 4 داشت، در گفت‌وگویی با مجله وایرد فاش کرد که کنسول بازی آینده سونی مجهز به پردازشگر 8 هسته‌ای مبتنی بر نسل سوم پردازشگر‌های رایزن AMD خواهد بود.

همچنین یک پردازشگر گرافیکی از خانواده Navi شرکت AMD برای این محصول استفاده خواهد شد و به این ترتیب این کنسول بازی قابلیت رهگیری نور (ray tracing) بی‌درنگ خواهد داشت. رهگیری نور برای تولید تصویرها با کیفیت بالای واقع‌گرایی کاربرد دارد و نسبت به روش رندر خطی کیفیت بالاتری ارایه می‌کند. به این ترتیب در کنسول جدید سونی شاهد بازتاب‌های نور و سایه‌هایی به مراتب با کیفیت‌تر خواهیم بود.

نسل آینده پلی‌استیشن همچنین مجهز به حافظه SSD به جای هاردیسک خواهد بود و به گفته سرنی، این تغییر موجب دانلود سریع‌تر بازی، رندر گرافیکی سریع‌تر و کاهش زمان‌های لود در بازی‌ها می‌شود.

به گفته سرنی در این محصول از یک تراشه صوتی اختصاصی AMD هم استفاده شده که صدای سه بعدی ارایه می‌کند. این محصول، در ابتدا از طریق هدست‌های Playstation VR از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند ولی در آینده امکان دارد نسل جدیدی از هت‌ست برای پلی‌استیشن ارایه شود. پشتیبانی از تلویزیون‌های 8K از دیگر ویژگی‌های پلی‌استیشن آینده سونی است.

اما در حالی که گوگل و اپل راه‌اندازی سرویس‌های اشتراکی بازی مبتنی بر ابر ‌خود را اعلام کرده‌اند و مایکروسافت نیز در حال کار روی پروژه سرویس پخش xCloud است، به نظر می‌رسد که سونی همچنان به فروش فیزیکی بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند است و برای نسل جدید پلی‌استیشن، بازی‌ها روی دیسک ارایه خواهد شد. از سوی دیگر، این محصول از بازی‌های پلی‌استیشن 4 پشتیبانی می‌کند؛ هرچند هنوز اطلاعاتی درباره تعداد بازی‌ها و نحوه اجرای آنها منتشر نشده است.

 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۶۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما