بهترین اپلیکیشن نیازمندیها از نگاه مشتریان ایرانی
مقایسه اپلیکیشن نیازمندیهای دیوار و شیپور
تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
وبسایت Whichapp به مقایسه بهترین اپلیکیشن نیازمندیها از نگاه مشتریان پرداخته است.
حتما برای شما پیش آمده وسیله دست دوم یا جنس کارکرده قابل فروشی از وسایل منزل را نیاز نداشته باشید یا برای خرید کالای نو آن به پول فروش جنس دسته دوم احتیاج داشته باشید. به صورت سنتی سمساریها اولین مشتری وسایل ما بودند، البته اگر جنس مورد نظر را به وانتی سیاری که خرید آهن آلات، ضایعات و لوازم منزل را جار میزد، نفروخته بودیم. خیلی دور نیست که برای خرید یا فروش خودرو به جمعه صبحها به بازار مکاره شهر میرفتیم و بین دلالها سرگردان میشدیم. اما تاسیس وبسایتها و اپلیکیشنهای نیازمندیها راه را برای ثبت آگهی خرید و فروش اجناس دست دوم در صفحات آنلاین هموارتر کرد. حالا فقط کافی است یک عکس مناسب از کالای خود تهیه کنید و در قسمت درج آگهی ثبت نام کرده و به سرعت جنس کارکرده را در معرض دید همه انبوه مشتریان قرار دهید.
این تمام ماجرا نیست، گستره آگهیها فقط به محصولات و اجناس دست دوم و خرید و فروش مسکن و خودرو ختم نشد.
آگهیهای استخدام و فروش خدمات نیز جای خود را به سرعت در این اپلیکیشنها باز کردند.
امروزه کار به جایی رسیده است تقریبا هر چیزی که بخواهیم میتوانیم در این اپلیکیشنها به فروش بگذاریم.
از بهترین اپلیکیشنهای نیازمندیها در ایران میتوان به اپلیکیشن دیوار و اپلیکیشن شیپور اشاره کرد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفتهاند.
با وجود خدمات مناسب و آسانی که این اپلیکیشنها برای کاربران فراهم کردهاند؛ اما مشکلاتی نیز در خرید و فروش غیر حضوری برای مشتریان به وجود آمده است. از جمله این مشکلات میتوان به کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو از برخی مشتریان، انتشار آگهیهای گمراه کننده و غیر دقیق و ایجاد اختلال در قیمت گذاری برخی از اجناس سرمایهای اشاره کرد.
مقایسه بهترین اپلیکیشنهای نیازمندیها از نگاه مشتریان
در این تحقیق مجموعا از ۲۴۲ نفر از مشتریانی که تجربه استفاده از اپلیکیشنهای شیپور و دیوار را داشتهاند در مورد خدمات آنها نظرسنجی شد. در این نظرسنجی که توسط وبسایت Whichapp انجام شده است، از روش قیاس دودویی، این دو اپلیکیشن از نظر معیارهای کیفیت خدمات، صرفه اقتصادی، قابلیت اطمینان مقایسه شدهاند.
کیفیت خدمات کدام اپلیکیشن نیازمندیها بیشتر است؟
در این مقایسه دودویی ۶۲ درصد مشتریان معتقدند کیفیت خدمات دیوار از شیپور بیشتر است.
در مقابل تنها حدود ۱۶.۷ درصد کیفیت خدمات شیپور را بیشتر از دیوار میدانند.
در این بخش حدود ۲۰ درصد نیز تفاوتی میان این دو اپلیکیشن نمیبینند.
درج آگهی در کدام اپلیکیشن نیازمندیها به صرفهتر است؟
در این سوال حدود ۴۰ درصد مشتریان انتشار آگهی در شیپور را به صرفهتر از دیوار میدانند.
این درحالی ست که حدود ۲۶ درصد مشتریان نیز نقطه مقابل این نظر را دارند.
آگهیهای کدام اپلیکیشن قابل اعتماد ر است؟
یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی خدمات وبسایتهایی که به انتشار آگهی میپردازند قابل اعتماد بودن تبلیغات فروشی است که در این درگاهها درج میشود.
در این نظرسنجی حدود ۶۲ درصد در معیار قابل اعتماد بودن آگهیها تفاوتی میان شیپور و دیوار نمیبینند.
در نهایت از مشتریان اصلیترین معیار انتخاب اپلیکیشن نیازمندیها پرسیده شده است.
در این سوال سه گزینه هزینه انتشار آگهی، تعداد بازخورد آگهی و حفظ امنیت اطلاعات شخصی مدنظر بوده است.
اصلیترین معیاری که برای مشتریان مهم است، تعداد بازخورد آگهی با کسب حدود ۴۸ درصد نظرات است.
پس از آن حفظ امنیت اطلاعات شخصی با ۴۴درصد نظرات معیار دوم انتخاب اپلیکیشن نیازمندیها است.
در نهایت هزینه انتشار آگهی تنها اولویت ۸ درصد از مشتریان است.
مقایسه بهترین اپلیکیشن نیازمندیها از نگاه کاربران را در وبسایت Whichapp.mobi مشاهده کنید.