متا پلتفرمز تصمیم دارد گزینه ای در اختیار کاربران اینستاگرام و فیس بوک در اروپا قرار دهد تا تبلیغات کمتر شخصی سازی شده ای دریافت کنند.
آیتیمن- طی هفتههای آینده کاربران اتحادیه اروپا که از پلتفرمهای این شرکت به طور رایگان استفاده میکنند میتوانند آگهیهایی که مشاهده میکنند را براساس آنچه که متا «بستر» میخواند، انتخاب کنند. منظور از بستر، محتوایی است که کاربر طی بازههای خاصی در پلتفرمهای متا مشاهده میکند.
این تبلیغات همچنین کاربران را براساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی و غیره هدف میگیرند. در کنار این موارد متا تصمیم دارد هزینه حق عضویت در پلتفرمها را بدون تبلیغات تا 40 درصد در اتحادیه اروپا کاهش دهد.