۰

برنامه آمریکا برای محدود کردن سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی چین

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۷
برنامه آمریکا برای محدود کردن سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی چین
برنامه آمریکا برای محدود کردن سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی چین
آی‌تی‌من- بر اساس این برنامه که در مراحل نهایی است، وزارت خزانه‌داری آمریکا برای سرمایه‌گذاری‌ در فناوری‌های حساس چین مانند هوش مصنوعی، نیمه‌رساناها، میکروالکترونیک و محاسبات کوانتومی‌که می‌توانند برای توسعه قابلیت‌های نظامی‌به کار گرفته شوند، الزاماتی در نظر گرفته و سرمایه‌گذاران مکلف خواهند بود دولت را از قصد سرمایه‌گذاری خود آگاه کنند.

طبق گزارش رویترز، قوانین نهایی مرتبط در این زمینه احتمالاً هفته آینده منتشر خواهند شد.

این پیشنهادات بخشی از تلاش‌های دولت بایدن برای محدود کردن جریان سرمایه، فناوری و تخصص از آمریکا به چین است که می‌تواند به مدرن‌سازی نظامی‌چین بینجامد و امنیت ملی آمریکا را تضعیف کند.

در ژوئن سال گذشته، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پیشنهاداتی منتشر کرد که شامل ممنوعیت‌هایی برای برخی سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری‌های پیشرفته چین بود.



وزارت خزانه‌داری در اطلاعیه خود اعلام کرد: «کاربردهای بالقوه نظامی، اطلاعاتی، نظارتی و سایبری این فناوری‌ها و محصولات، خطراتی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می‌کنند، به‌ویژه هنگامی‌که کشوری مانند جمهوری خلق چین آنها را توسعه دهد.»

لورا بلک، مقام سابق وزارت خزانه‌داری، به رویترز گفت که این وزارتخانه ممکن است قوانین را قبل از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر به تصویب برساند.

این وزارتخانه از شهروندان و شرکت‌ها دعوت کرده بود تا پیشنهادات خود را برای تعریف دقیق‌تر دامنه این مقررات و معاملاتی که باید محدود شوند، ارائه دهند.

ایالات متحده از اکتبر 2022 به بعد، کنترل‌های صادراتی گسترده‌ای را تصویب کرد که هدف آن محدود کردن دسترسی چین به فناوری‌های پیشرفته نیمه‌رسانا بود؛ به‌ویژه فناوری‌هایی که در کاربردهای هوش مصنوعی استفاده می‌شوند.

 
کد مطلب : ۲۸۳۹۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين