۰
روز پرتنش برای چهارصد هزار فروشگاه

درگاه پرداخت دیجی‌کالا چند ساعت مسدود شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۳
درگاه پرداخت دیجی‌کالا چند ساعت مسدود شد
درگاه پرداخت دیجی‌کالا چند ساعت مسدود شد
آی‌تی‌من- صبح دیروز دیجی‌کالا با انتشار بیانیه‌ای خبر تعلیق اینماد و مسدود شدن درگاه پرداخت خود را اعلام کرد.

دیجی‌کالا در این بیانیه نوشت: «در نهایت بهت و تاسف متوجه شدیم از لحظاتی پیش درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی کالا بسته شده است.

این اتفاق که به صورت کارشناسی نشده و براساس اطلاعات اشتباه رخ داده به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده است. در پی این درخواست مجوز اینماد دیجی کالا تعلیق و متعاقب آن با ارسال درخواست به شاپرک درگاه‌های پرداخت اینترنتی نیز بسته شده است.»

دیجی‌کالا در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه «برخوردهای این چنین با کسب و کارهای نوآور باعث آسیب دیدن تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد» افزود: «در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی، تلگرامی و ... به فروش می‌رسد، برخورد این‌چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اکنون بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجی کالا مشغول به کار هستند و از این طریق کالاهای‌شان را به سراسر کشور عرضه می‌کنند. چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب و کارهای بومی محلی وارد می‌کند و معیشت آنها را به‌خطر می‌اندازد.»
 
کلاهدوزان: بیانیه دیجی‌کالا خلاف واقع است
در پی انتشار این بیانیه، امین کلاهدوزان، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که اطلاعیه دیجی‌کالا خلاف واقع است و این شرکت به تعهداتش عمل نکرده است. او نوشت: «متاسفانه این اطلاعیه دیجی‌کالا غیر دقیق و خلاف واقع هست. از ۴ ماه قبل به صورت مداوم با هدف حمایت از کل پلتفرم‌ها، جلسات با سکوهای دارای تخلف فروش کالای قاچاق (از جمله دیجی‌کالا)  و ستاد مبارزه با قاچاق گذاشته شده و توافقات صورتجلسه شده که متاسفانه شرکت تعهدات را کامل اجرا نکرد.»

رئیس مرکز تتا همچنین نوشت: «اجرای قانون باید برای تمامی پلتفرم‌ها یکسان باشد و ایجاد رویه تبعیض بین شرکت‌ها، منطق مرکز نیست. به موازات البته پیگیر رفع این موارد و برگشت فعالیت دیجی‌کالا هستیم.»
 
وزیر ارتباطات: پیگیری می‌کنیم
وزیر ارتباطات نیز در شبکه‌های اجتماعی به بسته شدن درگاه‌های اینترنتی پرداخت دیجی‌کالا واکنش نشان داد و نوشت: «حمایت از کسب و کارهای شاخص اقتصاد دیجیتال در این شرایط سخت، وظیفه و راهبرد اصلی دولت است. برای حکمرانی مطلوب، باید مشکلات مردم را با تفاهم و وفاق، بدون هیایو حل کنیم تا خاطرشان آسوده باشد.»
او ادامه داد: «برای حل اختلافات آماده‌ایم و پیگیر.»
 
حل مشکل پس از چند ساعت
در نهایت ابتدا اینماد دیجی‌کالا از تعلیق درآمد و پس از چند ساعت درگاه پرداخت آن نیز برقرار شد. کلاهدوزان اعلام کرد که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به صورت ویژه پیگیر حل مشکل دیجی‌کالا شده و در حال حاضر مشکل درگاه برطرف شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: متاسفانه شرکت مذکور در فرصت زمانی چندماهه اقدام به رفع تخلف نکرده بود که علیرغم چندین نوبت اطلاع‌رسانی به مدیران شرکت، در نهایت منجر به بسته‌شدن درگاه پرداخت گردید‌.

وی با اشاره به برطرف شدن این مورد، گفت: با برطرف شدن تخلف و حذف کالاهای قاچاق، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بلافاصله اینماد را فعال کرده و به صورت ویژه فعال شدن درگاه پرداخت را از بانک مرکزی پیگیری کرد.

 
 
کد مطلب : ۲۸۳۹۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين