۰
آپارات در پرونده شکایت صداوسیما برنده شد

مسوولیت محتوا در پلتفرم‌های میزبان‌محور به‌عهده کاربران است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
مسوولیت محتوا در پلتفرم‌های میزبان‌محور به‌عهده کاربران است
مسوولیت محتوا در پلتفرم‌های میزبان‌محور به‌عهده کاربران است
آی‌تی‌من- موضوع شکایت صداوسیما از «محمدجواد شکوری‌ مقدم»، بنیان‌گذار آپارات، به انتشار بدون اجازه برنامه‌های صداوسیما برمی‌گردد که پیش از این در دادگاه بدوی به محکومیت مدیرعامل آپارات انجامیده بود.

شکوری مقدم پیش از این در آذر ۱۴۰۲ از شکایت سازمان صداوسیما خبر داده بود. آن زمان در حکم دادگاه بدوی بدون توجه به کاربرمحوربودن آپارات مسوولیت محتواهای صداوسیما که توسط کاربران در سایت آپارات بارگذاری شده را متوجه مدیر سایت دانستند.

زومیت نوشت: ماجرای این دعوا قدیمی‌تر از این حرف‌ها بوده و به شهریور ۱۴۰۰ برمی‌گردد، «جایی که سازمان صدا و سیما ضمن شکایت از آپارات اپلیکیشن این سکوی دیجیتالی را هم از کافه بازار حذف کرد. مدیر مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل سازمان صداوسیما درباره دلایل شکایت سازمان صدا و سیما از آپارات دو دلیل را ذکرده بود. اول؛ نقض حقوق مالکیت فکری سازمان صداوسیما و دوم؛ عدم اخذ مجوزهای لازم از سازمان صداوسیما برای فعالیت در عرصه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی.

اکنون بر اساس حکم نهایی منتشرشده از آنجا که آپارات فعالیتش میزبان‌محور است و از محیط میزبان و کاربران با رعایت قوانین سایت نسبت به بارگذاری محتوا اقدام می‌کند، مسوولیت آن هم مطابق مقررات جاری استنادی برعهده کاربر است.

 این حکم تصریح می‌کند که میزبان درصورتی مسوولیت دارد که در اجرای دستورات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا مقام قضایی تعلل و کوتاهی کرده باشد.

 
کد مطلب : ۲۸۳۸۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين