۰

سکوهای بومی‌ باید بین‌المللی شوند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
سکوهای بومی‌ باید بین‌المللی شوند
سکوهای بومی‌ باید بین‌المللی شوند
آی‌تی‌من - ستار ‌هاشمی ‌در نشستِ خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات که با حضور جمعی از معاونان وزارتخانه و مدیران سکوها و پیام رسان‌های بومی‌برگزار شد، اظهار داشت: پلتفرم‌ها (سکوهای) بومی‌به مرحله‌ای از بلوغ رسیده اند که توان حضور در عرصه بین‌المللی را دارند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات حمایت‌های خود را از سکوها و پیام‌رسان‌های بومی‌متناسب با اقتضات و شرایط روز دنبال می‌کند.

وزیر ارتباطات با بیان ظرفیت موجود در توسعه فعالیت‌های سکوهای بومی‌در عرصه بین المللی و منطقه ای تاکید کرد که زمان ورود این سکوها به عرصه بین‌الملل فرا رسیده است و ما در دولت چهاردهم این رویکرد را با جدیت می‌کنیم.

‌هاشمی ‌گفت، وقتی از حمایت هدفمند از سکوها و پیام رسان‌های داخلی صحبت می‌کنیم؛ منظور حمایتی است که در راستای اهداف جدید تعیین و ترسیم شده و مهمترین هدف ما نیز در حال حاضر، حضور پیام‌رسان‌های کشورمان در عرصه بین‌المللی به ویژه در میان کشورهای منطقه و یا کشورهای هم‌پیمان همچون سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای یا گروه بریکس است.
 
تشکیل تیم ویژه چالش‌های ارتباطی در وزارت ارتباطات
ستار‌هاشمی درباره کیفیت اینترنت و ارتقا آن و همچنین فیلترینگ گفت: بحث شبکه به طور کلی دو بعد متفاوت داد؛ یک بعد بحث کیفیت خدمات و ارتباطات است که مشخصاً در حوزه مأموریت وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد و ما حتماً با جدیت آن را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در بحث ارتقا کیفیت ارتباطات و دسترسی‌ها، خبر‌های خوبی را به مردم بدهیم، یعنی تغییراتی که به معنای واقعی، مردم آن را در زندگی خود حس کنند.

صدا وسیما - وزیر ارتباطات افزود: یکی از مطالبه گران جدی در بحث اینترنت در خانه، پسرم که پای کار شبکه است و مرتب مطالعه می‌کند و ما خودمان را مکلف می‌دانیم که این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

هاشمی ‌در ادامه اعلام کرد که در حال حاضر یک تیم ویژه‌ای در بحث آسیب شناسی چالش‌های شبکه و کیفیت ارتباطات در وزارت ارتباطات مشغول به کار است.

وی افزود: در بحث سیاستگذاری، همانطوری که همه می‌دانیم این مقوله در وزارت ارتباطات انجام نمی‌شود، اما ما ساز و کار‌هایی را در آنجا در نظر گرفته ایم که کنشگری فعال داشته باشیم و انشاالله در قالب سیاستگذاری‌های کلی، مدل‌ها و شیوه‌های جدیدی را به لایه سیاستگذاری ارایه دهیم و امیدوارم در این لایه اتفاقات خوبی بیفتد.
 

 
کد مطلب : ۲۸۳۷۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما