۰

قالیباف: دولت برای فضای مجازی لایحه بدهد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
قالیباف: دولت برای فضای مجازی لایحه بدهد
قالیباف: دولت برای فضای مجازی لایحه بدهد
آی‌تی‌من- قالیباف در نطق پیش از دستور خود گفت: با توجه به تأکید رهبر حکیم انقلاب خطاب به هیئت دولت مبنی بر حکمرانی قانونمند در فضای مجازی این ضرورت احساس می‌شود که شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد تخصصی ذی‌ربط و هیئت محترم دولت نقشه راهی در این زمینه تدوین کنند.

وی افزود: دولت در صورت ضرورت تصویب قوانین لازم در مجلس، به فوریت لایحه مورد نظر را به مجلس تقدیم نمایند و کمیسیون‌های مربوطه حسن انجام این کار را از دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کنند.

در همین رابطه رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت: مسئله اعمال حکمرانی در فضای مجازی جزو ضروریات هر کشوری است و در همه جای دنیا این موضوع مطرح است.

رضا علیزاده رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی‌در گفتگو با تسنیم، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت پیرامون حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، گفت: مسئله اعمال حکمرانی در فضای مجازی جزو ضروریات هر کشوری است و در همه جای دنیا این موضوع مطرح است اما مطلبی که درباره کشور ما صدق می‌کند این است که با روشهای قبلی نمی‌توان این حکمرانی را اعمال کرد و این روشها جوابگو نبوده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان فضای مجازی را افسار گسیخته رها کرد و امروز کشورهای کوچک دنیا هم دنبال اعمال حکمرانی هستند، اظهار داشت: متصدیان باید بتوانند راهکارهای حساب شده، کارشناسی شده و مطالعه شده ارائه دهند که اثرات مطلوبی داشته باشد و راه منطقی در این زمینه باید منجر به خروجی صحیح شود. 

علیزاده با بیان اینکه ما در این زمینه با رفتار دوگانه غربی‌ها روبه رو هستیم گفت: ما نباید زیر فشار روانی آنها قرار بگیریم و کار درست ایجاد سیاستی است که فضای کسب و کار و نیازمندی‌های جامعه را که امروز به اینترنت وابسته است مرتفع کنیم و هم بتوانیم به گونه‌ای مدیریت کنیم که از آسیبهای این حوزه جلوگیری و پرهیز شود.

وی درباره ابزارهای این کمیسیون برای حکمرانی قانونمند گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه تخصصی کمیسیون صنایع مجلس است و سعی می‌کنیم در ماه‌های آتی در جلسات مستمر این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهیم تا به یک جمع بندی برسیم و اگر نیاز به اصلاح قوانین و یا تصویب قانون جدید است در همه حوزه‌ها وزارت ارتباطات را همراهی می‌کنیم تا حکمرانی در فضای مجازی را به یک روش کارشناسی شده اعمال کند.

 
کد مطلب : ۲۸۳۷۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما