۰

حمله سایبری ارتش روسیه به اعضای ناتو

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
حمله سایبری ارتش روسیه به اعضای ناتو
حمله سایبری ارتش روسیه به اعضای ناتو
آی‌تی‌من- تشکیلات اطلاعات داخلی آلمان، امروز- دوشنبه- در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در مورد اقدامات گروه روسی که با عنوان یوان‌سی ۲۵۸۹ نیز شناخته شده، هشدار داد.

نگرانی آلمان به موازات هشدار پلیس فدرال آمریکا، آژانس امنیت سایبری و آژانس اطلاعات ملی آمریکا و سایر شریکان بین‌المللی نسبت به گسترش تحرکات سایبری روسیه ابراز شده است.

به گزارش رویترز، از بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین در دو سال و نیم پیش، نگرانی‌ها در اروپا نسبت به هکرها و جاسوسی افراد برای روسیه افزایش یافته است.

برلین اوایل سال جاری میلادی روسیه را متهم کرد که علیه حزب سوسیال دموکرات‌ حاکم بر آلمان و همچنین شرکت‌هایی در بخش‌های تدارکاتی، دفاعی، هوافضا و فناوری اطلاعات مرتکب حملات سایبری شده است.

به گفته سازمان اطلاعات داخلی آلمان، گروه مأمور از سوی دستگاه اطلاعات نظامی روسیه با هدف جاسوسی و خرابکاری اقدام به تخریب وب‌سایت‌ها و سرقت داده‌های آنها کرده است.

تشکیلات اطلاعات نظامی  روسیه، جی‌آر‌یو، متهم است که عامل مسموم کردن سرگئی اسکریپال، یک مأمور پیشین این نهاد، و دختر او در جریان اقامت آن‌ها در بریتانیا در رویداد شش سال پیش، پس از دستگیری و خائن نامیدن آقای اسکریپال در روسیه، بود.

جی‌آر‌یو، واحد اطلاعات خارجی در اداره کل اطلاعات ارتش روسیه است.

وزارت کشور آلمان در میانه اردیبهشت امسال نیز در پی حملات سایبری تشکیلات اطلاعات نظامی روسیه علیه حزب حاکم و بخش‌های مختلف در آلمان، کاردار سفارت روسیه در برلین را احضار کرده بود.

آلمان گفته بود که سرویس اطلاعات نظامی روسیه مدتی طولانی از یک نقص امنیتی ناشناخته در ای‌میل آوت‌لوک مایکروسافت سوء استفاده می‌کرد.

همچنین اتحادیه اروپا اواسط اردیبهشت امسال به روسیه هشدار داد که "با طیف کاملی از ابزارها" به حملات سایبری انجام شده از سوی روسیه علیه کشورهایی مانند لهستان، لیتوانی، اسلواکی و سوئد واکنش نشان خواهد داد.

بیانیه تازه سازمان اطلاعات داخلی آلمان در خصوص ادامه حملات گروه سایبری مأمور شده از سوی تشکیلات اطلاعات نظامی روسیه علیه کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا در حالی منتشر می‌شود که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا اخیرا به طرز فزاینده‌ای روسیه را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات پیش روی آمریکا از طریق نشر اطلاعات جعلی متهم می‌کنند.

دولت بایدن هفته گذشته در همکاری با اف‌بی‌آی رشته تدابیری را برای مجازات روسیه در واکنش به اقدامات عوامل مرتبط با روسیه برای اثرگذاری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته از سه گام مشخص برای مبارزه با نفوذ پنهان روسیه در انتخابات آبان‌ماه امسال آمریکا از جمله از طریق کارمندان و تحرکات شبکه خبری دولتی روسیه، راشا تودی، خبر داد.
 
 
مرجع : العالم
کد مطلب : ۲۸۳۶۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما