۰
رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز نصر کشور:

رقبای خارجی به دنبال جذب سرمایه‌های رمز ارزی ایران هستند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
رقبای خارجی به دنبال جذب سرمایه‌های رمز ارزی ایران هستند
رقبای خارجی به دنبال جذب سرمایه‌های رمز ارزی ایران هستند
آی‌تی‌من- عباس آشتیانی در خصوص رمزارزها گفت: نحوه مواجهه با این پدیده نوظهور می‌تواند فرصت‌ها را به تهدید و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر رقبای خارجی برای جذب سرمایه‌های رمزارزی کشور تلاش زیادی می‌کنند درحالی‌که تنظیم‌گری صحیح در راستای مشاهده‌پذیری این بازار از طریق پلتفرم‌های داخلی امکان‌پذیر است و می‌تواند به جلوگیری از مهاجرت سرمایه، نخبگان و افزایش اشتغال کمک کند.

رئیس کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز ادامه داد: موضوع کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز سازمان نصر این است که تنظیم‌گری نادرست این حوزه به جهت ماهیت سیال و دستور ناپذیر دارایی‌های رمز ارزی، می‌تواند عواقب قابل‌توجهی در فرار سرمایه یا رونق بازار زیرزمینی داشته باشد.

آشتیانی گفت: قانون‌گذاری پراکنده و جزیره‌ای، آسیب‌هایزیادی به این حوزه وارد کرده و مهم‌ترین آنها کوچاندن مردم به بازارهای زیرزمینی یا خارجی است.

وی افزود: اگر بنا به خود تنظیم‌گری باشد دیگر نباید شاهد موضع‌گیری نهادی خارج از نهاد خود تنظیم‌گر باشیم، طبعاً این نهاد وظیفه یکسان‌سازی و انعکاس نظرات و دغدغه‌های حاکمیت را داشته و راهکار رفع دغدغه‌های حاکمیت نیز باید توسط تشکل بخش خصوصی طراحی و ارائه شود.

عطف به مصوبه مرکز ملی فضای مجازی و تشکیل کارگروه ساماندهی، حضور نمایندگان بخش خصوصی با داشتن حق رأی در کارگروه، پیش‌نیاز مسیر خود تنظیم‌گری است.

به گفته آشتیانی و مطابق قرائت گزارش کمیسیون اصل نود در آخرین روز رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت جدید،روند قانون‌گذاری و ضرورت دریافت لایحه از دولت و تصویبآن در مجلس مورد تأکید قرار گرفت.

در روزهای گذشته نیز رئیس قوه قضاییه به‌ضرورت تنظیم‌گری و قانون‌گذاری در این حوزه تأکید کرد و متعاقب تأکیدات ریاست قوه قضاییه، معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز اعلام کرد که به‌زودی سند تنظیم‌گری با محوریت بانک مرکزی منتشر خواهد شد که محوریت بانک مرکزی به‌جای تنظیم‌گری مشارکتی در این حوزه نیز مورد نقد کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز نصر کشور است.

لازم به ذکر است نظر به اهمیت موضوع، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز خواستار جلسه‌ای فوری با رئیس قوه قضاییه به‌منظور ارائه چالش‌ها و راهکارها در حوزه رمزارزها شده است و به‌عنوان نهاد صنفی مرتبط بخش خصوصی،آمادگی کامل خود را جهت پیگیری این بخش از تنظیم‌گری اعلام کرد.
 
کد مطلب : ۲۸۳۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما