۰

تیغ تجزیه بیخ گوش گوگل

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
تیغ تجزیه بیخ گوش گوگل
تیغ تجزیه بیخ گوش گوگل
آی‌تی‌من- یکی از راه‌حل‌هایی که بیشتر از همه توسط دادستان‌های وزارت دادگستری مورد بحث قرار گرفته، واگذاری سیستم عامل اندروید است. بر اساس گزارش‌ها، مقامات همچنین به دنبال اجبار به فروش احتمالی ادوردز(AdWords)، برنامه تبلیغاتی جست‌وجوی گوگل، و واگذاری احتمالی مرورگر وب کروم هستند.

سخنگوی وزارت دادگستری گفت که آنها در حال بررسی تصمیم دادگاه هستند و گام‌های بعدی مناسب را مطابق با دستور دادگاه و چارچوب قانونی قابل اجرا برای اقدامات ضد انحصار ارزیابی خواهند کرد.

به گزارش گاردین، گوگل قصد دارد علیه این حکم تجدید نظرخواهی کند. گوگل با یک پرونده ضد انحصار دیگر توسط وزارت دادگستری آمریکا روبه‌رو است که قرار است ماه آینده به دادگاه برود.

بر اساس گزارش‌ها، گزینه‌های دیگر وزارت دادگستری شامل اجبار گوگل به به اشتراک گذاشتن داده‌ها با رقبا و وضع اقداماتی برای جلوگیری از کسب مزیت ناعادلانه در محصولات هوش مصنوعی است.

در طول دادگاه مشخص شد که گوگل تنها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۶ میلیارد دلار به شرکت‌هایی از جمله اپل پرداخت کرده است تا همچنان گزینه پیش فرض جست‌وجو در سافاری باقی بماند. قاضی پرونده دریافت که این معاملات به گوگل اجازه داده است تا انحصار جست‌وجو را ایجاد کند و به طور ناعادلانه رقابت را سرکوب کند.

نیل چیلزون، رئیس سابق بخش فناوری کمیسیون تجارت فدرال، گفت که صحبت در مورد تجزیه گوگل «کاملا خیال‌پردازی است». او گفت: هیچ چیز در رویکرد ضد انحصاری نسبتاً استاندارد قاضی مهتا نشان نمی‌دهد که تجزیه یک راه حل قابل قبول باشد.

کمی‌بعد از اینکه قاضی حکم خود را صادر کرد، موتور جست‌وجوی رقیب یعنی DuckDuckGo  پیشنهاد ممنوعیت این توافقات انحصاری را داد.

حکم صادره هفته گذشته، گوگل را به نقض قانون ضد انحصار متهم کرد.

میلیاردها دلار برای ایجاد انحصار غیرقانونی و تبدیل شدن به موتور جست‌وجوی پیش فرض جهان هزینه شده است. این حکم به عنوان اولین پیروزی بزرگ برای مقامات فدرال در برابر سلطه غول‌های فناوری در بازار تلقی می‌شود.

تنظیم‌کننده‌های فدرال ضد انحصار در چهار سال گذشته از متا پلتفرمز، آمازون و اپل شکایت کرده‌اند و ادعا کرده‌اند که این شرکت‌ها به طور غیرقانونی انحصار خود را حفظ کرده‌اند. مایکروسافت در سال ۲۰۰۴ با وزارت دادگستری به توافق رسید و اتهاماتی مبنی بر تحمیل مرورگر وب اینترنت اکسپلورر به کاربران ویندوز را پذیرفته بود.

آیدن ابوت، مشاور حقوقی سابق کمیسیون تجارت فدرال، گفت: واگذاری کسب و کارهای مختلف گوگل «فاجعه‌آمیز» خواهد بود، اما گفت که این اتفاق بعید است.

وی افزود: دادگاه تجدید نظر در پرونده آمریکا علیه مایکروسافت (۲۰۰۱) صراحتا تجزیه آن شرکت را رد کرد، حتی اگر دادگاه تشخیص نداد که رفتار انحصاری غیرقانونی آن کارایی مفیدی ایجاد کرده است. تجزیه گوگل احتمالا دستور داده نخواهد شد. این خوشبختانه است. تجزیه گوگل یکی از مخرب‌ترین اقدامات اقتصادی در تاریخچه قوانین ضد انحصار آمریکا خواهد بود.

 
 
 
کد مطلب : ۲۸۳۵۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما