۰

استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات جدید سپاه

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات جدید سپاه
استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات جدید سپاه
آی‌تی‌من - سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌در آیین الحاق ۲۶۵۴ فروند انواع سامانه‌های موشکی، جنگالی و پهپاد به نیروی دریایی سپاه که با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، با تاکید بر نقش فناوری و نیروی انسانی در رزم دریا اظهار کرد: دریا نبرد ترکیب موزون انسان و ابزار و فناوری است بدون فناوری و انسان‌های مؤمن که این فناوری‌ها را تاثیر و نفوذ دهند هم نمی‌توان جنگید. جنگ در دریا به تمام عوامل و فاکتورهای انسانی از شجاعت، ثبات قدم، استحکام و مقاومت جسمانی،  روح بلند و قوی،  هوش سرشار انسانی،  ابتکار عمل، مدیریت، خلاقیت، تاکتیک آفرینی نیاز دارد جنگ در دریا جزء پیچیده‌ترین و رمز آلود ترین نبردها است.

فرمانده کل سپاه در ادامه افزود: برای کامل بودن صحنه جنگ در دریا باید نبرد سطحی، نبرد در زیر سطح، رزم موشکی نبرد مین عملیات از ساحل نبرد در هوا و فضا و دفاع هوایی در مقابل تهاجمات هوایی دشمن، نبردهای موشکی رزم تفنگ‌دارها، نبرد با استفاده از سامانه‌های بی خدمه جنگ اطلاعاتی، نبردهای سایبری جنگ‌های الکترونیک،  فرماندهی و کنترل،  رادارها و همه این اجزا پیکره ساختار یکپارچه یک دفاع دریایی را شکل می‌دهند و نیروهای دریایی معمولاً بسته‌های قدرت رزمی‌خود را کامل می‌کنند.

وی سرعت در نبرد دریایی را فاکتور تعیین کننده دانست و خاطرنشان کرد؛  در دریا، هر کسی سرعت بیشتری داشته باشد قدرت دستیابی به طرف مقابل برای او بیشتر می‌شود، این اصل که شناورها در نیروی دریایی سپاه بر اساس حداکثر سرعت ممکن بر مبنای قابلیت‌های فنی موجود دنبال می‌شود یک واقعیت درست است دریا عرصه دقت است حجم آتش کارگر نیست و دقت آتش موثر است باید بتوان با یک ضربه یک هدف را منهدم کرد.

 فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دریا وسیع است و نمی‌توان از آتش‌ها بلاهدف استفاده کرد و نقطه زنی در دریا یک نیاز واقعی است جدیدترین رویکرد در دریا را هوش مصنوعی بر شمرد  و اظهار داشت : در دریا اصابت نقطه‌ها با قابلیت استفاده از هوش مصنوعی در تمام سطوح از شناورها گرفته تا موشک‌ها، پدافندها،  زیر سطحی‌ها و مین‌ها هدف بسیار مهم است. هر چقدر هوشمندی قدرت انتخاب درست مسیر،  قدرت انتخاب درست هدف حتی اصابت به نقطه معینی از یک هدف بزرگ برای ما مهم است گاهی لازم است شناوری منهدم شود اما خدمه آن کشته نشوند اجتناب از تلفات انسانی در بعضی از نبردهای دریایی اصل است که با هوشمندی حاصل می‌شود.

سرلشکر سلامی‌ در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهایی که امروز شاهد هستیم در عصر تحریم‌ها به وجود آمده و ترکیب جدیدی از فناوری‌های پیشرفته در علوم و فنون دریایی و نشان دهنده اراده‌ای است  که بر تحولات عالم حاکم و فراتر از اراده قدرت‌ها است.

 
مرجع : سپاه نیوز
کد مطلب : ۲۸۳۴۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما