۰
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی:

پروژه انحصاری سپتام محکوم به شکست است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
پروژه انحصاری سپتام محکوم به شکست است
پروژه انحصاری سپتام محکوم به شکست است
آی‌تی‌من- رئیس اتحادیه این صنف، در تبیین این مشکل، بحث اینتاکدهایی را مطرح می‌کند که باید برای رسته‌های خدماتی تغییر کند به این دلیل که رسته‌های خدماتی بخشی از پولی که می‌گیرند سود است و بخش عمده آن پول به جنس و مواد اولیه تعلق دارد.

صادق فیض‌آبادی، اظهار تاسف می‌کند که در محاسبات اداره مالیات، بخشی از درآمد به حساب می‌آید و این روند محاسبات باید اصلاح شده؛ فرمولی داشته باشند که در دریافت وجوه بتوانند به آن استناد کرده و مشکل واحدها را حل کنند.

او می‌گوید: در تمام دنیا به افرادی که کار خدماتی انجام می‌دهند، بها داده می‌شود ولی متاسفانه در ایران و در حال حاضر ضرایب کارهای خدماتی ما بالاتر از ضرایب فروش شده و این اصلا خوب نیست و همه به این سمت می‌روند که کار خدماتی انجام نداده و فروش انجام دهند.

فیض‌آبادی، با ذکر این نمونه که «کسی که تلویزیون خراب را به چرخه استفاده برمی‌گرداند کمک می‌کند که ارز از مملکت خارج نشود» توضیح می‌دهد که اینطور ما همه را به این سمت سوق می‌دهند که جواز خود را عوض کنند و به همان دلیلی که گفته شد و ضریب مالیاتی کمتری دارد رسته فروش بگیرند.

موضوع دیگری فیض‌آبادی به آن اشاره می‌کند طراحی سایتی به نام سپتام است. آیین نامه ای که برای تامین و نگهداری دوربین‌های مداربسته و الزامات آن و نیز آیین نامه‌های اجرایی آن نوشته و تعیین شده که چه مشخصاتی داشته باشد.

به گفته رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، متاسفانه از این اتحادیه هیچ استعلامی‌گرفته نشده و یک گروه خاص از طریق ارتباطاتی که داشته‌اند آیین نامه‌ای را مصوب کرده و در درگاه ملی مجوزها جای گرفته است.

صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی به سپتام اعتراض دارند و معتقدند این روند و استفاده از یک برند خاص، انحصار ایجاد می‌کند؛ چرا باید اتحادیه‌ای که متولی این کار است هیچ نقشی در نوشتن آیین نامه نداشته باشد. فیض‌آبادی تصریح می‌کند که این اتفاقات است که باعث شکست یک پروژه می‌شود.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۴۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين