۰

اپل و هواوی با گوشی‌های تاشو وارد می‌شوند

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
اپل و هواوی با گوشی‌های تاشو وارد می‌شوند
اپل و هواوی با گوشی‌های تاشو وارد می‌شوند
آی‌تی‌من- طبق گزارش روز چهارشنبه اینفو‌رمیشن، اپل ممکن است اولین آیفون تاشو خود را در سال ۲۰۲۶ عرضه کند. این گزارش به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که این غول فناوری آمریکایی در ماه‌های اخیر با تامین‌کنندگان آسیایی برای ساخت قطعات اولین گوشی تاشو خود تماس گرفته است.

این امر نشان‌دهنده ورود اپل به بخش گوشی‌های تاشو خواهد بود، که یک دسته در حال رشد سریع در بازار گوشی‌های هوشمند ثابت است. بازار جهانی با گوشی‌های تاشو از سوی شرکت‌هایی مانند سامسونگ الکترونیکس، شیائومی، اوپو و هواوی تسخیر شده است.

همچنین گفته می‌شود که هواوی در مسیر عرضه اولین گوشی هوشمند جهان است سه‌لتی است که با دو لولا به سه بخش تا می‌شود. طبق گزارش روز شنبه رسانه‌های چین، به نقل از منابع ناشناس که در زنجیره تامین کار می‌کنند، نمونه اولیه این گوشی آماده شده و تولید انبوه آن قرار است در سه ماهه سوم یا چهارم امسال آغاز شود. هواوی همچنین در حال کار برای ادغام آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی در این گوشی است.

ریچارد یو چنگدونگ، مدیر ارشد اجرایی هواوی، در مصاحبه‌ای زنده در هفته گذشته گفت که این شرکت در پنج سال گذشته روی «نسل بعدی گوشی‌های تاشو» کار کرده است.

این سازنده تجهیزات مخابراتی مستقر در شنزن طبق سوابق اداره ملی مالکیت معنوی چین در سال ۲۰۲۲ برای یک دستگاه تاشو با لولای دوگانه ثبت اختراع کرده است.

طبق داده‌های Counterpoint Research، هواوی در سه ماهه اول با کسب ۳۵ درصد سهم بازار، سامسونگ را شکست داد و به برترین برند گوشی هوشمند تاشو جهان تبدیل شد، زیرا سهم برند کره جنوبی به ۲۳ درصد کاهش یافت. با این حال، هواوی به دلیل محدودیت دسترسی به فناوری‌های آمریکایی مانند خدمات گوگل، عمدتا به فروش محصولات خود در چین محدود شده است.

طبق گفته Counterpoint، هواوی احتمالا به اولویت‌بندی گوشی‌های هوشمند تاشو به دلیل قیمت بالاتر آن‌ها ادامه خواهد داد، حتی اگر این شرکت با چالش‌هایی در تامین قطعات سیستم روی تراشه ۵G خود طراحی شده مواجه باشد.

گوشی‌های هوشمند تاشو در چین محبوبیت فزاینده‌ای کرده‌اند، به طوری که طبق گزارش منتشر شده توسط IDC در فوریه، ارسال آنها در سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر به ۷.۰۱ میلیون دستگاه از ۳.۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

شیائومی نیز هفته گذشته از میکس فلیپ، اولین مدل تا شو صدفی خود، و میکس فولد ۴، یک مدل تاشو کتابی رونمایی کرد.

 
کد مطلب : ۲۸۳۴۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما