۰

اپل از پنج برند برتر بازار گوشی‌های هوشمند چین خارج شد

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
اپل از پنج برند برتر بازار گوشی‌های هوشمند چین خارج شد
اپل از پنج برند برتر بازار گوشی‌های هوشمند چین خارج شد
آی‌تی‌من- تمام پنج تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در چین برندهای محلی هستند و اپل به رتبه ششم سقوط کرده است. اگرچه تفاوت سهم بازار بین اپل و این شرکت‌ها نسبتا کم است، اما از آنجا که 18 درصد درآمد اپل از بازار چین به دست می‌آید، سقوط به رتبه ششم فشار بر این شرکت را تشدید می‌کند.

هواوی که تحت فشار تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد، در این سه ماهه رتبه دوم را کسب کرده است. داده‌های IDC نشان می‌دهد که ارسال گوشی‌های این شرکت بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و سهم بازار آن به بیش از ۱۸ درصد رسیده است. ویوو با افزایش بیش از ۱۷ درصدی ارسال گوشی‌های خود نسبت به سال قبل، با سهم بازار ۱۸.۵ درصدی به رتبه اول رسید. اوپو، آنر و شیائومی به ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را کسب کرده‌اند و طبق گفته IDC، ارسال گوشی‌های شیائومی نیز ۱۶.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

طبق گفته IDC، ارسال آیفون اپل در سه ماهه گذشته نسبت به سال قبل ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

داده‌های Canalys نیز نشان داد که اپل به رتبه ششم در چین سقوط کرده و ارسال گوشی‌های آن نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش یافته است. در همین حال، هواوی طبق گفته Canalys با افزایش بیش از ۴۰ درصدی ارسال گوشی‌ها نسبت به سال قبل، در رتبه چهارم قرار گرفته است.

سه ماهه آوریل تا ژوئن به طور سنتی فصل کندی برای اپل است، زیرا برخی از کاربران وفادار منتظر عرضه نسل جدید آیفون در ماه سپتامبر هستند. امسال، جدیدترین گوشی‌ها ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد مانند اپل اینتلیجنس را در خود جای خواهند داد.

لوکاس ژونگ، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys گفت: این اولین بار است که همه پنج تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند چین شرکت‌های محلی هستند. این تحلیلگر گفت: استراتژی‌های فروشندگان چینی برای محصولات رده بالا و همکاری عمیق آنها با زنجیره‌های تامین محلی، کارکرد خود را نشان داده است.

ژونگ افزود که سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی همگی برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در تلفن‌های خود پذیرفته‌اند و بومی‌سازی خدمات هوشمندی اپل در سرزمین اصلی چین در ۱۲ ماه آینده حیاتی خواهد بود.

طبق گزارش IDC، بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه ماهه دوم ۸.۹ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده و به ۷۱.۶ میلیون دستگاه رسیده است.

 
 
کد مطلب : ۲۸۳۴۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما