۰

گوگل: هوش مصنوعی می‌تواند دو سوم مشاغل بریتانیا را تقویت کند

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵
گوگل: هوش مصنوعی می‌تواند دو سوم مشاغل بریتانیا را تقویت کند
گوگل: هوش مصنوعی می‌تواند دو سوم مشاغل بریتانیا را تقویت کند
آی‌تی‌من- گوگل گفت: به جای نگرانی در مورد از دست دادن مشاغل ناشی از هوش مصنوعی، تمرکز باید بر این باشد که مطمئن شویم میلیون‌ها بریتانیایی که می‌توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به روش‌های هوشمندتر و سریع‌تر کار کنند، حمایت لازم برای استفاده از آن را داشته باشند.

دبی واینستین، مدیر عامل گوگل بریتانیا، گفت: کمتر از ۵۰ درصد مردم از این ابزارها در زندگی کاری خود به صورت روزانه استفاده می‌کنند. پذیرش این ابزارها بسیار کم است و من فکر می‌کنم تنها راهی که می‌توانیم پتانسیل هوش مصنوعی را آزاد کنیم، این است که مردم را تشویق کنیم از آن‌ها استفاده کنند.

طبق تحقیقات موسسه Public First که به سفارش گوگل انجام شده، ۶۱ درصد از مشاغل بریتانیا به طور اساسی توسط هوش مصنوعی متحول خواهند شد و تنها ۳۱ درصد از این فناوری «جدا» هستند؛ به این معنی است که کمتر از یک چهارم وظایف کار آن‌ها پتانسیل خودکار شدن دارد.

موسسه Public First گفت: این مشاغل ایزوله شده عمدتاً در مراقبت‌های اجتماعی، حمل‌و‌نقل، اقامت و خدمات غذایی خواهد بود، جایی که وظایف فیزیکی پیچیده و متنوع فقط توسط کارگران انسانی قابل انجام است.

این موسسه تخمین زد که تنها تعداد کمی‌از مشاغل احتمالا به طور کامل با معرفی هوش مصنوعی «حذف خواهند شد». حتی پیش‌بینی می‌شود که آسیب‌پذیرترین بخش، یعنی مالی و بیمه، تنها ۴ درصد از مشاغل خود را از دست بدهد و در عوض ۸۳ درصد از آن‌ها «تقویت» شوند.

یافته‌های Public First مشابه تحقیقات اخیر موسسه تونی بلر است. این موسسه با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی برای طبقه‌بندی بیش از 17 هزار نوع وظیفه کاری بر اساس پتانسیل هوش مصنوعی مولد برای کاهش قابل توجه زمان انجام آن‌ها یا خودکارسازی کامل آن‌ها تخمین‌های خود را تهیه کرد.

موسسه Public First برآورد می‌کند که اگر هوش مصنوعی در شش سال آینده به طور کامل پذیرفته شود، اقتصاد بریتانیا بیش از ۴۰۰ میلیارد پوند سود خواهد برد، که معادل ۲.۶ درصد رشد سالانه فقط از طریق این فناوری است. این موسسه می‌گوید که با استفاده از هوش مصنوعی مولد، یک کارگر بریتانیایی به طور متوسط ​​می‌تواند ۱۰۰ ساعت در سال صرفه‌جویی کند، که به ادعای گوگل، بزرگترین بهبود در بهره‌وری کارکنان «از زمان ظهور گوگل‌سرچ» است.

شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت، روز سه‌شنبه از افزایش شدید سود و درآمد، و همچنین خرید سهام ۷۰ میلیارد دلاری خبر داد. امسال، فعالیت‌های هوش مصنوعی این شرکت با راه‌اندازی ناموفق ابزار تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی جِمنای، که منجر به ترس سرمایه‌گذاران در مورد سرمایه‌گذاری‌های آن در محصولات هوش مصنوعی شد، مورد انتقاد قرار گرفت.

با این حال، گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در ماه مه، سرمایه‌گذاری‌های خود در هوش مصنوعی را به طور برجسته به نمایش گذاشت. از جمله ویژگی‌ها و ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی که معرفی کرد، تلاشی برای بازنگری در گوگل سرچ از طریق انتشار گسترده «بررسی‌های هوش مصنوعی» بود، قطعه‌های کوتاه متنی که مقالات و نتایج جست‌وجو را خلاصه می‌کنند. بررسی‌های هوش مصنوعی با انتقادهای شدیدی مواجه شده است، از جمله از سوی ناشرانی که استدلال می‌کنند این کار باعث کاهش ترافیک به وب‌سایت‌های خودشان می‌شود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۴۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما