۰

هشدار اروپا به ایکس: تیک‌ آبی گمراه کننده است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
هشدار اروپا به ایکس: تیک‌ آبی گمراه کننده است
هشدار اروپا به ایکس: تیک‌ آبی گمراه کننده است
آی‌تی‌من- کمیسیون اروپا با اعلام نتایج اولیه تحقیقات خود گفت که این پلتفرم با «قانون خدمات دیجیتال» مطابقت ندارد. در صورت تأیید یافته‌های اولیه، ایکس ممکن است تا سقف ۶ درصد از درآمد کل جهانی خود جریمه شود.

قوه مجریه اتحادیه اروپا اعلام کرد ایکس در سه زمینه این قانون را نقض کرده است:
گمراه کردن کاربران با دادن تیک آبی به حساب‌های غیرقابل اعتماد.
عدم دسترسی محققان به داده‌های در دسترس عموم مانند پست‌ها.
اجرای یک کتابخانه تبلیغاتی ناکافی که مانع از بررسی دقیق تبلیغات، از جمله تبلیغات گمراه‌کننده توسط محققان می‌شود.
تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا و یکی از چهره‌های کلیدی پشت این قانون، گفت: در گذشته، تیک‌های آبی نشان‌دهنده منابع قابل اعتماد اطلاعات بودند. اما حالا نظر اولیه ما این است که تیک آبی ایکس کاربران را فریب می‌دهد و قانون خدمات دیجیتال را نقض می‌کند.

برتون گفت:  ایکس حق پاسخگویی دارد، اما اگر نظر ما تأیید شود، جریمه‌هایی اعمال خواهیم کرد و تغییرات قابل توجهی را طلب می‌کنیم.

کمیسیون اروپا همچنان در حال بررسی این موضوع است که آیا این شبکه اجتماعی با عدم مقابله با محتوای غیرقانونی و اطلاعات غلط در این پلتفرم، قانون خدمات دیجیتال را نقض کرده است. اعلامیه روز جمعه نشان‌دهنده اولین یافته‌های اولیه کمیسیون علیه یک شرکت تحت قانون خدمات دیجیتال است.

ایکس از زمان مالکیت ایلان ماسک، آمار مالی رسمی منتشر نکرده است. اما مدیرعامل تسلا اعتراف کرده که درآمد تبلیغاتی این شرکت از زمان خرید آن در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و گفته می‌شود که درآمد آن در سال ۲۰۲۳ به ۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

این پلتفرم به عنوان بخشی از بازسازی سرویس اشتراک پریمیوم خود، تیک‌های آبی با پرداخت هزینه را معرفی کرد که در اتحادیه اروپا ۸ یورو در ماه هزینه دارد. بروکسل می‌گوید بازیگران بد از این سیستم سوءاستفاده کرده‌اند.

کمیسیون اروپا گفت: شواهدی از بازیگران مخرب با انگیزه سوءاستفاده از حساب تایید شده برای فریب کاربران وجود دارد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۳۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما