۰
علت رای‌گیری کاغذی در انتخابات

۹۹.۵ درصد استعلام انتخابات آنلاین انجام شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵
۹۹.۵ درصد استعلام انتخابات آنلاین انجام شد
۹۹.۵ درصد استعلام انتخابات آنلاین انجام شد
آی‌تی‌من- عیسی زارع پور در ستاد انتخابات کشور گفت: مثل سه انتخاباتی که در ۵ ماه گذشته برگزار شده است، ارتباطات بخش کلیدی در برگزاری انتخابات دارد چون احراز هویت برخط انجام می شود. امروز شاهد پوشش ۱۰۰ درصد شعب اخذ رأی هستیم و تمام دستگاه احراز هویت به شبکه متصل شده‌اند.

وی ادامه داد: ۹۹.۵ درصد استعلامات به شکل برخط انجام شده که نشان می دهد شبکه باکیفیت و پایدار بوده است. ۴۰۰ تیم مشغول پایش فیبرنوری و زیرساخت‌های ارتباطی هستند تا اگر قطعی عمدی یعنی خرابکاری یا سهوی بوجود آید، به سرعت مساله را برطرف می کنند. من هم امروز در ستاد انتخابات کشور در کنار وزیر کشور هستم تا پایداری شبکه را رصد کنیم.

زارع پور گفت: در روزهای گذشته چند مورد خرابکاری در شبکه داشتیم، اما همکاران من در آماده باش هستند و با تلاش خود موجب شدند که این اقدامات خرابکارانه اثری بر شبکه نداشته باشد و شبکه پایدار است.

زارع پور همچنین گفت: در قانون انتخابات مجلس به برگزاری الکترونیک تصریح شده بود، اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری این مساله پیش بینی نشده است.

وزیر ارتباطات در گفتگو با دفاع‌پرس، در خصوص دلایل الکترونیکی برگزار نشدن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک به این معنی که مردم در برگه‌های چیزی ننویسند، آماده بود، اما مرجع تصمیم گیری وزارت کشور و شورای نگهبان بودند.

وزیر ارتباطات گفت: ضمن اینکه در قانون انتخابات مجلس به برگزاری الکترونیک تصریح شده بود، اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری این مساله پیش بینی نشده است.

وی افزود: طبق تصمیم شورای نگهبان و وزارت کشور استعلامات و احراز هویت بر خط انجام می‌شود، اما رای دادن به صورت کاغذی است و توسط مردم باید نوشته شود. با توجه به تجربه موفقی که در انتخابات مجلس داشتیم، امیدواریم بتوانیم با تغییر قانون در انتخابات ریاست جمهوری رای دادن الکترونیکی را جایگزین کنیم.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۳۳۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين