۰

خلاصی واتس‌اپ و سیگنال از قانون کنترل چت اروپا

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
خلاصی واتس‌اپ و سیگنال از قانون کنترل چت اروپا
خلاصی واتس‌اپ و سیگنال از قانون کنترل چت اروپا
آی‌تی‌من- ریاست بلژیکی شورای اتحادیه اروپا، طرح‌هایی را که برای اسکن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از جمله واتس‌اپ و سیگنال وجود داشت، کنار گذاشت.
 
تحت لایحه «کنترل چت 2» برای شنود گسترده پیام‌های کاربران، تصاویر، ویدئوها و آدرس‌های URL  توسط هوش مصنوعی اسکن می‌شدند تا محتوای سوءاستفاده از کودکان شناسایی شوند.

رای گیری درباره این لایحه قانونی جنجالی، روز 20 ژوئن، پس از آن که معلوم شد حمایت کافی برای تصویب شدن ندارد، لغو شد.

ماتیو نیمرگ، یکی از موسسان «آلف زیرو»، به وب سایت کوین تلگراف گفت: این قانون طراحی ضعیفی داشت. در حالی که با نیت خوب جلوگیری از استفاده و اشتراک گذاری محتوای غیرقانونی تدوین شده بود اما طرح‌های کنترل سوءاستفاده مشتریان، حقوق شهروندان قانونمدار را تضعیف می‌کند.

جاسوسی از شهروندان به نام ایمنی عمومی، هرگز نباید یک راه‌کار باشد. وی تاکید کرد: اگر این قانون به تصویب می‌رسید، برای کاربران عادی تهاجمی‌تر بود تا عناصر خلافکار. این پیشنهاد حتی مانع از آن نمی‌شد که خلافکاران دارای مهارت فنی، از سایر ابزارهای نرم افزاری کد باز برای دور زدن قانون استفاده کنند.

اتحادیه اروپا اولین بار در سال 2023 قانون «کنترل چت» را ارائه کرد که از آن زمان تاکنون، مسیرهای متعددی را سپری کرده است. این بلوک، در ابتدا اختیارات گسترده‌تری را پیشنهاد کرد که به قانونگذاران امکان دسترسی به پیام‌های متنی و صوتی را می‌داد. زمانی که مشخص شد این لایحه در پارلمان اروپا تصویب نخواهد شد، تعدیل شد و دامنه آن شامل تصاویر، ویدئوها و URL‌ها شد که فقط توسط یک الگوریتم هوش مصنوعی اسکن می‌شدند. بعلاوه، کاربران باید با اسکن برای دسترسی به این قابلیت موافقت کنند. اما افراد بدبین نسبت به پیامد قوانین ضعیف هشدار می‌دادند.

اما در حالی که این لایحه در پارلمان تصویب نشده است، مشخص نیست که آیا رگولاتورها موافق هستند یا نه. به همین دلیل، قانون « کنترل چت 2» ممکن است به شکل دیگری احیا شود.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۳۳۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما