۰
انتقاد گسترده اعضای شورای شهر ادامه دارد

سازمان فاوای شهرداری همچنان در بلاتکلیفی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
سازمان فاوای شهرداری همچنان در بلاتکلیفی
سازمان فاوای شهرداری همچنان در بلاتکلیفی
آی‌تی‌من- ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی‌شهر تهران در دویست چهل و پنجمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان فاوا شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه مشکلات موجود در این سازمان آشفتگی‌های زیادی ایجاد کرده است، اظهار کرد: مایه تأسف است که یکی از سازمان‌های اصلی فناوری اطلاعات کشور به این حال و روز افتاده و این مورد اعتراض جدی ماست. من در اعتراض به این وضعیت قطعا به بندهای تکلیفی سازمان رأی نخواهم داد.

مهدی اقراریان رییس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه هرچه ما تاکنون در مورد این سازمان تذکر داده‌ایم بی‌نتیجه بوده و تدبیری برای آن اندیشیده نشده است، گفت: باید برای حل مشکلات این سازمان کمیته‌ای تشکیل شود تا مشکلات آن را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از شعارهای شهردار تهران هوشمندسازی بوده و سوال ما این است که هوشمندسازی تا چه اندازه در سطح شهر پیاده سازی شده است؟ امیدواریم با پایان انتخابات در هفته آینده، شهردار تهران به این دغدغه‌ها که جزء برنامه‌های اصلی ایشان بوده، رسیدگی کند و وضعیت حوزه فناوری و این سازمان تعیین تکلیف شود.

اقراریان با بیان اینکه در ابتدای این دوره به سازمان فناوری‌های نوین رأی دادیم و هنوز بلاتکلیف است، یادآور شد: علیرغم شعارهایی که شهردار تهران داده هنوز با ابهاماتی روبه رو هستیم که باید به آن پاسخ داده شود. مسائل فراتر از مدیریت مدیرعامل سازمان است.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی‌شهر تهران با اعلام اینکه هنوز اعضای هیئت مدیره این سازمان تکمیل نشده است، اظهار کرد: بر اساس گزارش حسابرسی هنوز سازمان دارای سرپرست است نه مدیرعامل.

وی با بیان اینکه سازمان فاوا پس از حمله سایبری دو سال پیش به کلی به هم ریخت و هنوز سامان نیافته است، یادآور شد: برخی سازمان‌ها به ما نامه ارسال می‌کنند که مسائل مربوط به فاوا پیگیری شود و ما نامه نگاری می‌کنیم و به نتیجه نمی‌رسد. وقتی در شورا تصمیم گیری می‌شود حراست نمی‌تواند بگوید ما تأیید نمی‌کنیم و یا سازمان فاوا اقدام نکند.

چمران همچنین تصریح کرد: بنده در هر موقعیتی گوشه و کنایه ای به سازمان فاوا می‌زنم که نمونه آن در محلات است و گفتیم خودشان برای نظام نامه محلات اقدام کنند چون به امید به فاوا نمی‌توانند کاری پیش ببرند.

رییس شورای اسلامی‌شهر تهران با بیان اینکه هنوز مشکلات فاوا به رغم اینکه ما در برنامه چهارم توسعه به آن به عنوان یکی از چهار اصل مهم با محوریت هوشمندسازی توجه ویژه داشتیم، به نتیجه خاصی نرسیده است، گفت: اگر مشکلات حل نشود ناچاریم جلساتی با حضور شخص شهردار تهران و دیگر بخش‌ها برگزار کنیم تا مشکلات این سازمان برطرف شود و ببینیم باید چه کار کنیم تا سازمان فاوا درست شود.

وی افزود: ما به تاکسیرانی، اتوبوسرانی و صدور پروانه ایراد می‌گیریم و همه از فاوا نام می‌برند و مشکلات زیادی به این سازمان ختم می‌شود که باید برطرف شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی‌شهر تهران با بیان بندهای تکلیفی این سازمان و ضرورت تعیین تکلیف این بندها در مدت یک ماه، گفت: سازمان موظف است نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی، رعایت استانداردهای حسابداری و افشای اطلاعات در صورت‌های مالی، تعیین تکلیف مطالبات از سازمان‌ها و شرکت‌ها و تعیین تکلیف قراردادها با ذینفعان از جمله تهران من، رعایت مفاد اساسنامه اقدام کند.

وی با بیان اینکه مشکل مدیرعامل سازمان نیست، تصریح کرد: ما بعد از هجمه سایبری هنوز نتوانسته ایم به وضعیت مناسبی برسیم. یا خدمات ضعیف است و یا مدیرعامل برای این کار ساخته نشده است.

علی اصغر قائمی‌عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه اگر بناست به بندهای تکلیفی رأی دهیم باید موارد مربوط به ردیف‌های بودجه ای نیز لحاظ شود، اظهار کرد: واقعیت این است که مدیرعامل سازمان فاوا مسلوب الاختیار است و دیگران در این سازمان تصمیم گیری می‌کنند و دست مدیرعامل بسته است و ریشه آن به تصمیم‌گیری‌های کلان برمی‌گردد.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات مربوط به فاوا در سازمان‌های زیر نظر معاونت خدمات شهری دیده می‌شود، گفت: بنده از مشکلات این سازمان ناامید شدم و مسائل آن را دیگر پیگیری نمی‌کنیم چراکه فایده ای ندارد و بهبودی را شاهد نخواهیم بود.
 
مرجع : شهر
کد مطلب : ۲۸۳۳۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما