راهاندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ در دستور کار
برپایی بخش سلامت دیجیتال در الکامپ۲۸
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱
آیتیمن- به گزارش ستاد انتخابات بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، علی حکیم جوادی روز یکشنبه در نشست خبری در ستاد انتخابات نمایشگاه ضمن تایید خبر راهاندازی دبیرخانه دائمی این نمایشگاه افزود: بحث فناوری یکی از مباحث مهم در دنیا وکشور ما است، امروزه فناوری در همه حوزه ها وجود دارد و در زندگی روزمره ما اثرگذار است.
وی بیان کرد: ما سعی کردیم در نمایشگاه الکامپ بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات را در هر حوزه و صنعت به طور جدا داشته باشیم.
امروزه بخش عمده ای از صنعت بیمه در زمینه فناوری است،امسال به طور جداگانه الکامپ اینشورنس را با همکاری بیمه مرکزی برپا کردیم.
وی ادامه داد: برای سال آینده در بخش سلامتدیجیتال غرفه خواهیم داشت، همچنین برای حضور بخش صنعت نیز در الکامپ باید برنامهریزی کنیم.
حکیمجوادی گفت: امروز ما در صنعت مالی در نمایشگاه الکامپ، بانکها را جدی و فعال دیدیم، در بخش اپراتورهای موبایل نیز شرکتها فعال هستند و امیدواریم بخشهای عمومی و رفاهی بیشتری در سنوات آینده الکامپ داشته باشیم.
وی یادآور شد: یکی از سیاستهای این دوره الکامپ این بود که توجه بیشتر به محتوا داشته باشیم.
وی گفت: امسال بحث غرفهسازی خیلی کاملتر از دورههای قبل دیده شده، نشستها و تالکزها بیشتر از دورههای قبل بوده است، امروز ما در الکامپ ۲۷ شاهد توسعه محتوایی نمایشگاه تا غرفهداری هستیم.
حکیمجوادی در خصوص اینکه بیشتر استفادهکنندگان از خدمات ارائه شده در نمایشگاه بخش دولتی هستند یا خصوصی افزود: اقتصاد ما اقتصاددولتی است با اینکه تکنولوژی به صورتی است که زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است اما فکر میکنم هنوز بیشترین بهرهبرداری ازشرکتهایخصوصی، بخش دولتی جامعه است.
رضا حیدری دبیر بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ نیز با اشاره با برگزاری بخشهای مختلف نمایشگاه افزود: تمام تلاش سازمان نظام صنفی این بود که در شرایط خاص کشور که متاسفانه مواجه با شهادت رییس جمهور و برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری بود، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه را برگزار کنیم و اگر برگزار نمیشد ما الکامپ را در ۱۴۰۳ نداشتیم.
وی بیان کرد: بنابراین سعی کردیم در این شرایط به لحاظ محتوایی از نمایشگاه چیزی کم نشود بلکه شاهد افزایش فعالیتهای محتوایی ، نشستهای تخصصی در اکثر غرفه ها باشیم .
وی گفت: علاوه بر بخشهای متنوعی که سالهای گذشته در الکامپ حضور داشتند، امسال با دو بخش جدید الکامکامرس و الکاماینشورنس، تلاش مضاعفی برای افزایش محتوای نمایشگاه بیست و هفتم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: علاوه بر حضور شرکتهای مهم و اصلی بازار ای سی تی در هفده سالن نمایشگاه، در بخشهای جانبی و مهم الکامپ مانند «الکاماستارز»، «الکامپیچ»، «تینواستارز»، «توانتک»، «الکامتاکز» فعالیتهای متنوعی ارائه شده است.
وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از تعداد استارتاپها کاسته نشده ادامه داد: فعالیت استارتاپها فرق کرده است، در دورههای قبل کانترهایی برای استارتاپها داشتیم و شاهد حضور استارتاپهای بسیار بودیم اما الان تعداد زیادی از استارتاپها تبدیل به شرکت شده اند.
وی گفت: در این دوره ۵۰ استارتاپ حضور دارند، در بخش تینواستارز حدود ۲۴ تیم دانش آموزی حضور دارند.
وی همچنین در خصوص بازدید هیاتهای خارجی از نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه ۵۰ شرکت خارجی وجود دارند، تعدادی شرکت خارجی به صورت نمایندگی حضور دارند، علاوه بر حضور شرکتها ،۵۰ هیات تجاری با حمایت معاونت علمی به ایران سفر کردند ودر قالب نشستهایB2B در حال رایزنی با شرکتهای ايراني هستند.
وی ادامه داد: نمایشگاه نباید غرفه فروشی باشد بلکه مهم رویدادهای نمایشگاه است ، برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال به صورت دو میدانی انجام شده است، الکامپ هر دوره نسبت به دورههای قبلی رشد کرده است اگر یاری و همفکری اعضا نبود این رشد را نخواهیم داشت.
ذوالفقاری دبیر نصر تهران نیز در این نشست افزود: شعار نمایشگاه امسال همه با هم برای اقتصاددیجیتال است،رشد اقتصاددیجیتال در کشورها، نشاندهنده توسعه کشور است،در چند سال اخیر فناوریاطلاعات نقش پررنگی پیدا کرده است،تلاش ما در نظام صنفی تهران این است که با توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات به زندگی بهتر برای مردم ایران کمک کنیم.
وی بیان کرد: ما سعی کردیم در نمایشگاه الکامپ بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات را در هر حوزه و صنعت به طور جدا داشته باشیم.
امروزه بخش عمده ای از صنعت بیمه در زمینه فناوری است،امسال به طور جداگانه الکامپ اینشورنس را با همکاری بیمه مرکزی برپا کردیم.
وی ادامه داد: برای سال آینده در بخش سلامتدیجیتال غرفه خواهیم داشت، همچنین برای حضور بخش صنعت نیز در الکامپ باید برنامهریزی کنیم.
حکیمجوادی گفت: امروز ما در صنعت مالی در نمایشگاه الکامپ، بانکها را جدی و فعال دیدیم، در بخش اپراتورهای موبایل نیز شرکتها فعال هستند و امیدواریم بخشهای عمومی و رفاهی بیشتری در سنوات آینده الکامپ داشته باشیم.
وی یادآور شد: یکی از سیاستهای این دوره الکامپ این بود که توجه بیشتر به محتوا داشته باشیم.
وی گفت: امسال بحث غرفهسازی خیلی کاملتر از دورههای قبل دیده شده، نشستها و تالکزها بیشتر از دورههای قبل بوده است، امروز ما در الکامپ ۲۷ شاهد توسعه محتوایی نمایشگاه تا غرفهداری هستیم.
حکیمجوادی در خصوص اینکه بیشتر استفادهکنندگان از خدمات ارائه شده در نمایشگاه بخش دولتی هستند یا خصوصی افزود: اقتصاد ما اقتصاددولتی است با اینکه تکنولوژی به صورتی است که زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده است اما فکر میکنم هنوز بیشترین بهرهبرداری ازشرکتهایخصوصی، بخش دولتی جامعه است.
رضا حیدری دبیر بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ نیز با اشاره با برگزاری بخشهای مختلف نمایشگاه افزود: تمام تلاش سازمان نظام صنفی این بود که در شرایط خاص کشور که متاسفانه مواجه با شهادت رییس جمهور و برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری بود، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه را برگزار کنیم و اگر برگزار نمیشد ما الکامپ را در ۱۴۰۳ نداشتیم.
وی بیان کرد: بنابراین سعی کردیم در این شرایط به لحاظ محتوایی از نمایشگاه چیزی کم نشود بلکه شاهد افزایش فعالیتهای محتوایی ، نشستهای تخصصی در اکثر غرفه ها باشیم .
وی گفت: علاوه بر بخشهای متنوعی که سالهای گذشته در الکامپ حضور داشتند، امسال با دو بخش جدید الکامکامرس و الکاماینشورنس، تلاش مضاعفی برای افزایش محتوای نمایشگاه بیست و هفتم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: علاوه بر حضور شرکتهای مهم و اصلی بازار ای سی تی در هفده سالن نمایشگاه، در بخشهای جانبی و مهم الکامپ مانند «الکاماستارز»، «الکامپیچ»، «تینواستارز»، «توانتک»، «الکامتاکز» فعالیتهای متنوعی ارائه شده است.
وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از تعداد استارتاپها کاسته نشده ادامه داد: فعالیت استارتاپها فرق کرده است، در دورههای قبل کانترهایی برای استارتاپها داشتیم و شاهد حضور استارتاپهای بسیار بودیم اما الان تعداد زیادی از استارتاپها تبدیل به شرکت شده اند.
وی گفت: در این دوره ۵۰ استارتاپ حضور دارند، در بخش تینواستارز حدود ۲۴ تیم دانش آموزی حضور دارند.
وی همچنین در خصوص بازدید هیاتهای خارجی از نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه ۵۰ شرکت خارجی وجود دارند، تعدادی شرکت خارجی به صورت نمایندگی حضور دارند، علاوه بر حضور شرکتها ،۵۰ هیات تجاری با حمایت معاونت علمی به ایران سفر کردند ودر قالب نشستهایB2B در حال رایزنی با شرکتهای ايراني هستند.
وی ادامه داد: نمایشگاه نباید غرفه فروشی باشد بلکه مهم رویدادهای نمایشگاه است ، برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال به صورت دو میدانی انجام شده است، الکامپ هر دوره نسبت به دورههای قبلی رشد کرده است اگر یاری و همفکری اعضا نبود این رشد را نخواهیم داشت.
ذوالفقاری دبیر نصر تهران نیز در این نشست افزود: شعار نمایشگاه امسال همه با هم برای اقتصاددیجیتال است،رشد اقتصاددیجیتال در کشورها، نشاندهنده توسعه کشور است،در چند سال اخیر فناوریاطلاعات نقش پررنگی پیدا کرده است،تلاش ما در نظام صنفی تهران این است که با توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات به زندگی بهتر برای مردم ایران کمک کنیم.