۰
با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال

مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا برگزار شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا برگزار شد
مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا برگزار شد
 آی‌تی‌من- این مسابقات در چارچوب چهل و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی دانش‌جویی (ICPC) و با هدف ارتقای توانمندی‌های فنی، تقویت مهارت‌های حل مساله، حل مسائل دنیای واقعی، ایجاد و تقویت مهارت‌های تیمی، جذب استعداد‌های جوان و ترویج مهندسی و علوم رایانه و ... برگزار می‌شود.

روز 10 خردادماه دانشجویان از 70 دانشگاه کشور برای شرکت در این مسابقات پذیرش شدند و همه روز را به تست، آزمایش و کسب آمادگی برای شرکت در مسابقه صبح جمعه 11 خردادماه  سپری کردند.

همچنین، امیر نجفی، عضو هیات علمی‌دانشگاه شریف، محقق دانشگاه MIT آمریکا و دارنده مدال المپیاد جهانی، در رابطه با یادگیری ماشینی، اهمیت بهینه سازی در مدل‌های اموزش و اخرین تحقیقات اش در یادگیری ماشین را با دانشجویان به اشتراک گذاشت.

قرار است جوائز این مسابقات در سه بخش به برگزیدگان ارائه شود؛ بخش اول، به چهار تیم اول، مدال طلا، چهار تیم دوم مدال نقره و چهار تیم سوم: مدال برنز دریافت خواهند کرد.

 در بخش دوم، سه تیم اول (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم) هر تیم ۱۰ میلیون تومان، سه تیم دوم (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم) هر تیم شش میلیون تومان، شش تیم سوم (از هر دانشگاه حداکثر دو تیم) هر تیم سه میلیون تومان کسب خواهند کرد و نهایتا در بخش سوم که جایزه‌ سریع‌ترین حل مسائل عنوان دارد  به حل هر مسئله‌ یک میلیون تومان تعلق خواهد گرفت. همچنین به دانشگاه‌های اول تا سوم کاپ مسابقه هم اهدا خواهد شد.

اما آن چیزی که شاید  این تیم‌ها بیش از هر چیزی از شرکت در این مسابقات دنبال می‌کنند،  راه یابی به چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه ‌سازی دانشجویی است که مهرماه سال جاری در کشور قزاقستان برگزار می‌شود و این شانس از آن تیمی‌ خواهد بود که رتبه برتر این مسابقات (مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا) را از آن خود کند.
 
 
 
کد مطلب : ۲۸۳۱۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين