۰
پلیس فتا تاکید کرد:

بی‌توجهی استارت‌آپ‌ها عامل نشت اطلاعات است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰
بی‌توجهی استارت‌آپ‌ها عامل نشت اطلاعات است
بی‌توجهی استارت‌آپ‌ها عامل نشت اطلاعات است

آی‌تی‌من- سرهنگ داود معظمی‌ گودرزی با بیان اینکه حضور هرچه بیشتر شرکت‌ها منجر به افزایش رقابت در بین شرکت‌های دانش‌بنیان و تعامل آنها خواهد شد، افزود: تفاوت رویداد امسال با سال گذشته حضور پررنگ‌تر شرکت‌های بزرگ و فناورانه‌ای است که می‌توانند نقطه عطفی در توسعه نمایشگاه اینوتکس باشند.

وی با بیان این که تعامل پلیس فتا با شرکت‌های دانش‌بنیان از گذشته بوده و استمرار دارد، گفت: امروزه هوش تهدید از جمله تهدیدات سایبری یکی از موضوعاتی است که همواره شرکت‌های دانش‌بنیان بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و استفاده از تجارب گذشته پلیس فتا مبتنی بر سناریو‌های واقعی و درمیان گذاشتن آن با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند از افزایش پرونده‌های سایبری جلوگیری کند.

سرهنگ معظمی ‌گودرزی با بیان اینکه چک لیست‌هایی تدوین شده و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته تا برمبنای آن امنیت داده خود و کاربرانشان را تضمین کنند، ادامه داد: یکی از تهدیدات در اکوسیستم فناوری از لحظه ایده تا ساخت محصول حملات سایبری است و موضوعات مالکیت معنوی، سرقت ایده‌ها و لطمه کارمندان ناراضی شرکت از دیگر چالش‌های اکوسیستم فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه شرکت‌های نوپا در زمان توسعه و قدم‌های اول در مقابل حملات سایبری آسیب پذیرتر هستند، اضافه کرد: در طول دو سال گذشته با موارد خاصی از نشت اطلاعات مواجه بودیم که پلیس فتا به آن ورود کرد.

وی گفت: کنترل‌های امنیتی، پارامتر‌هایی هستند که برای حفاظت از اشکال مختلف داده‌ها و زیرساخت‌های مهم برای کسب و کار‌های مجازی، استارت آپ‌ها و یا یک سازمان پیاده سازی می‌شوند، در واقع هر نوع حفاظت یا اقدام متقابلی که برای اجتناب، شناسایی، مقابله یا به حداقل رساندن خطرات امنیتی برای دارایی‌های نرم و سخت استفاده شوند، یک کنترل امنیتی محسوب می‌شود.

معظمی‌ گودرزی با بیان اینکه در رویداد سال گذشته نیز در مورد نشت اطلاعات از شرکت‌های دانش‌بنیان هشدار داده بودیم، افزود: یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود استارت آپ‌ها برای هکر‌ها و مهاجمان سایبری جذاب به نظر برسند بی توجهی آنها به سیاست‌های حفاظت از داده‌هاست.

وی تاکید کرد: متاسفانه بیشتر استارت آپ‌ها زمانی به این سیاست‌ها توجه می‌کنند که دیگر خیلی دیر شده است، خطر این بی توجهی با تغییر مقیاس استارت آپ‌ها بیشتر می‌شود بنابراین بهترین کار داشتن سیاست حفاظت از داده‌ها در دو بعد خلق شفافیت «transparency» و پیاده سازی رویه‌های کنترل و میزان دسترسی داده‌ها «access Control» از همان روز اول شروع کسب و کار اینترنتی است.
 
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۳۱۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما