۰

خدمات ابری شرکت‌های خصوصی در سال آینده رتبه‌بندی می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۱
خدمات ابری شرکت‌های خصوصی در سال آینده رتبه‌بندی می‌شود
خدمات ابری شرکت‌های خصوصی در سال آینده رتبه‌بندی می‌شود

آی‌تی‌من- «محمد خوانساری» در همایش بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده زیست بوم مراکز داده و خدمات ابری که امروز ظهر در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به فلسفه وجود مراکز داده گفت: موضوع ارزیابی مراکز داده یا اعتبارسنجی خدماتی که این مراکز ارائه می‌دهند از موضوعات مهمی‌است که امروزه به سرویس‌های روزمره مردم شامل تاکسی‌های اینترنتی خرید و فروش یا خدماتی که از دستگاه‌های دولتی از طریق پنجره واحد خدمات دولت ارائه می‌دهند، برمی‌گردد و تمام این خدمات در نهایت به ذخیره سازی اطلاعات و بازیابی آنها و پردازش اطلاعات نیاز دارد.

وی افزود: مراکز داده کار پردازش، ذخیره سازی و ارائه اطلاعات را انجام می‌دهند. این مراکز چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به جهت اطمینان از کیفیت، امنیت و اطمینان از موضوعات پدافند غیرعامل و اینکه در زمان مناسب می‌توانند از داده‌های کاربرانشان محافظت کنند، باید مورد اعتبار سنجشی و رتبه بندی قرار گیرند و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

خوانساری تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان بازوی وزارت ارتباطات در راستای مصوبات مرکز ملی فضای مجازی برای ساماندهی خدمات میزبانی ابری و در راستای انجام طرح کلان شبکه ملی اطلاعات این مهم را برعهده داشته که با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه ای کل کشور ممیزها و مدرس‌هایی برای این کار تربیت کرده است.

وی ادامه داد: در سال جاری رتبه بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده خصوصی و شناسنامه دار شدن مراکز داده دولتی و شرکت‌های خصوصی پیگیری شد و در سال 1403 هم با دنبال کردن رتبه بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده خصوصی و رتبه بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده دولتی، رتبه بندی خدمات ابری شرکت‌های خصوصی و شناسنامه دار کردن قطب‌ها نیز دنبال خواهد شد.
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۹۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين