حضور 10 شرکت ایرانی در بزرگترین رویداد جهانی حوزه محتوای رسانهای
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
آیتیمن- رویداد میپ کام (MIPCOM) که هر ساله میزبان تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، شبکههای تلویزیونی، شبکههای پخش خانگی، سرمایه گذاران و ناشران حوزه رسانه از سراسر دنیاست از ۱۶ تا ۱۹ اکتبر (۲۴ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲) در کن فرانسه برگزار شد.
سعید ترخانی، مدیر کارگزاری توسعه صادرات محتوای معاونت علمی گفت: امسال خوشبختانه در قالب پاویون، چند شرکت به صورت حضوری و تعدادی دیگر به صورت دیجیتالی در این رویداد شرکت کردند. در کنار پاویونها، شرکتها و افرادی هم به صورت مستقل در این بازار شرکت کرده بودند و ما تلاش کردیم که با آنها ارتباط بگیریم، از آن جمله میتوان به سازمان سینمایی سوره و چند شرکت دیگر اشاره کرد که در خلال این رویداد توانستیم از آنها حمایتهای فکری و مشورتی ارزشمندی را دریافت کنیم.
وی در مورد دستاوردهای حضور در این رویداد گفت: در بازار میپ کام، سازمان سوره توانست بخشی از محصولات خود را قرارداد ببندد، شرکت تکم فیلم، شرکت دیگری بود که حق پخش دو محصول خود را امضا کرد. تولیدات استودیو قاف به ویژه انیمیشن «میوتون» هم که برای خردسالان ساخته شده بسیار مورد توجه قرار گرفت و قراردادهایی هم بستند. همچنین در این رویداد، یک پلتفرم تیم سازی تعریف شده بود و شرکتهای تولید کننده ایرانی توانستند در پلتفرم ریجستر شده و با بقیه تولید کنندههای جهان ارتباط بگیرند. از دیگر نتایجی که ما در این رویداد داشتیم، بالا بردن اعتماد به نفس ایرانیان بود. در این رویداد، کارهایی ایرانی با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
وی توضیح داد: تقریبا یک سال تحقیقات اینترنتی، میدانی و ... انجام دادیم و کوشیدیم برنامه منسجمی برای حضور در بازارهای جهانی طراحی کنیم و برای این منظور، پروژهای را تحت عنوان «راه ابریشم» که یک پروژه بین المللی است، کلید زدیم. براین اساس، چهار بازار معتبر جهانی را اعم از بازار «میپ کام»، بازار «جنبی جشنواره شانگهای در چین»، «ای تی اف» و بازار «محتوای مسکو» را شناسایی کردیم. بازار بزرگی هم تحت عنوان AFM در حوزه فیلم و انیمشن فعال است که در خلال تعاملاتی که در «میپ کام» بین ما و متولیان این رویداد شکل گرفت، توانستیم، موافقت مسوولان آن رویداد برای حضور ایران در آن بازار را هم بگیریم.