۰

روش قیمت‌سازی مسکن در پلتفرم‌های آگهی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴
روش قیمت‌سازی مسکن در پلتفرم‌های آگهی
روش قیمت‌سازی مسکن در پلتفرم‌های آگهی

آی‌تی‌من- فرشید ایلاتی با بیان اینکه بازار مسکن به سمت یک بازار سرمایه‌ای حرکت می‌کند و نه مصرفی، اظهار داشت: بخش زیادی از خرید و فروش‌هایی که در این بازار انجام می‌شود از جنس سرمایه‌ایاست، در حالی که در این حوزه برخی از پلتفرم‌ها دسترسی آسان به آگهی‌ها در بخش بازار مسکن را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه به گفته مسوولان یکی از این پلتفرم‌ها، با انتشار ۵ هزار آگهی شاهد تغییر قیمت ملک در یک منطقه تهران بودیم، بیان داشت: بر همین اساس انتظار این است که در این آگهی‌ها یک ملک به صد مدل آگهی نشود و دلالان بازار مسکن برای قیمت‌سازی با انتشار آگهی‌های غیرواقعی از طریق این پلتفرم‌ها قیمت‌سازی می‌کنند.
کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه پلتفرم‌های انتشار آگهی باید در خصوص آگهی‌های مرتبط با حوزه مسکن با حساسیت بیشتری وارد شوند، گفت: با توجه به برنامه‌های دولت برای ساماندهی بازار مسکن، انتظار از پلتفرم‌ها این است که با دولت برای رسیدن به این مهم هماهنگ بوده و در حوزه مسکن با حساسیت و دقت بیشتری وارد شوند.

ایلاتی با بیان اینکه پلتفرم‌ها را از تهدید به فرصت می‌توان تبدیل کرد، اظهار داشت: این پلتفرم‌ها می‌توانند با در قرار دادن اطلاعات صحیح در اختیار متقاضیان بازار منطقی را در حوزه مسکن ایجاد کنند.

وی با بیان لزوم همکاری پلتفرم‌ها با وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهیبازار مسکن، تاکید کرد: آگهی‌های جعلی و تقلبی از جنس کلاهبرداریسبب افزایش قیمت و به‌هم‌ریخته شدن بازاری می‌شود که به دنبال ساماندهی آن است؛ بر همین اساس این پلتفرم‌ها باید با بررسیقیمت‌های درست را به مردم در این آگاهی بدهند و قیمت‌های غیر واقعیو قیمت‌سازی را نپذیرند.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۷۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما