راهاندازی درخواست الکترونیکی خدمات پستی حمل و تحویل کالا برای کسبوکارهای مجازی
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۱
آیتیمن- غالب کسبوکارهای اینترنتی برای فعالیت خود علاوه بر داشتن بستر الکترونیکی جهت عرضه و سفارشگیری کالا و درگاه پرداخت اینترنتی جهت دریافت وجه، نیازمند خدمات حمل و تحویل کالا (Delivery) هستند که عموماً از خدمات پستی برای این کار استفاده میکنند؛ به گونهای که طبق گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران، در سال 1400 بیش از 60 درصد کسبوکارها از خدمات شرکت ملی پست برای حمل و تحویل کالای خود استفاده کردهاند. درخواست خدمات پستی حمل و تحویل کالا پیش از این به صورت کاملاً فیزیکی از طریق مراجعه حضوری به واحدهای پستی منتخب انجام میگرفت ولی با ایجاد پنجره واحد تجارت الکترونیکی توسط مرکز تتا از سال جاری و اقدامات فنی انجامشده به ویژه توسط شرکت ملی پست ایران به منظور طراحی و پیادهسازی درخواست الکترونیکی در سامانههای خود و اتصال آن به پنجره واحد تجارت الکترونیکی، امکان درخواست الکترونیکی خدمات پستی حمل و تحویل کالا برای کسبوکارهای دارای اینماد بدون نیاز به ثبتنام و ورود مجدد اطلاعات فراهم شد. لازم به ذکر است پنجره واحد تجارت الکترونیکی (ecsw.ir) در راستای تحقق دولت الکترونیک و به منظور تسهیل امور و تجمیع خدمات مورد نیاز کسبوکارهای اینترنتی از طریق یک درگاه و بدون نیاز به ثبتنامهای مجزا و ورود مجدد اطلاعات طراحی و پیادهسازی شده است.
مرجع : مرکز تتا