۰

مصادیق مزاحمت و آزار در چت پلتفرم‌های آنلاین

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
مصادیق مزاحمت و آزار در چت پلتفرم‌های آنلاین
مصادیق مزاحمت و آزار در چت پلتفرم‌های آنلاین

آی‌تی‌من- پلتفرم‌ها برای جلوگیری از کلاهبرداری یا ناامن‌کردن فضای معاملات در پلتفرم‌های تعاملی، به کاربران خود پیشنهاد می‌کنند بجای چت‌کردن در خارج از فضای پلتفرم، ارتباطات خود را از طریق پلتفرم و امکاناتی که از طریق اپلیکیشن پلتفرم ارایه می‌شود انجام دهند. هر پلتفرم بزرگی که در آن کاربران با یکدیگر تعامل می‌کنند، بالقوه با مشکل آزار و مزاحمت کاربران متخلف روبروست؛ با آزار کسانی که در شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها «ترول» می‌گویند. همواره محتمل است که کاربران متخلّفی وجود داشته باشند که از امکانات مفید پلتفرم در جهت نامناسب، استفاده کنند و ترول‌ها به خوبی راه آزار رساندن از طریق چت را بلدند.
چت داخلی چه کمکی به جلوگیری از مزاحمت و آزار می‌کند؟
اول از همه، بیایید تا از اهمیت چت در پلتفرم‌ها صحبت کنیم. پلتفرم‌های تعاملی برای تسهیل در سبک زندگی افراد ایجاد شده‌اند و هدف آن‌ها این است که افراد را بدون واسطه به یکدیگر وصل کنند. چه شبکه‌های اجتماعی، چه نرم‌افزارهای پیام‌رسان و چه اپلیکیشن‌های خریدوفروش آنلاین، همگی پلتفرم‌هایی هستند که نقش تسهیلگر را در تعامل‌های میان انسان‌ها ایجاد می‌کنند.
پلتفرم‌ها عموما ابزاری برای چت میان کاربران خود ایجاد می‌کنند تا کاربران بتوانند تعاملات خود را بهتر و هدفمندتر در پلتفرم‌های متبوع پیش ببرند.
این فضای چت داخلی، محلی است که در آن متقاضی و عرضه کننده محتوا، کالا یا خدمات با یکدیگر در ارتباط هستند.
تقریبا تمام پلتفرم‌ها ابزارهای نظارتی خود را بر فضای چت حفظ می‌کنند. فضای چت داخلی پلتفرم توسط ربات‌های برنامه‌نویسی شده رصد می‌شوند و در صورت مشاهده کوچکترین مصادیق آزار و اذیت، بسته شده و جلوی ادامه فعالیت فرد آزارگر و سواستفاده‌گر گرفته می‌‌شود.
ممکن است برخی از کاربران این پلتفرم‌ها ندانند چه چیزهایی در استفاده از چت در پلتفرم‌ها، مصادیق آزار و مزاحمت است. در این گزارش، کوشیده‌ایم به مهم‌ترینِ این موارد اشاره کنیم:
نشانه‌های علنی مزاحمت و آزار چیست؟
پلتفرم‌های تعاملی در بسیاری از موارد برای جلوگیری از ایجاد آزار و اذیت، ابتدا رفتارهای مشکوک را شناسایی کرده‌اند. این کار کمک کرده تا قبل از وقوع مزاحمت و آزار جلوی بسیاری از آن‌ها گرفته شود.
گفتگو در فضای داخلی پلتفرم حتما باید در حوزه معاملات یا خدمات ارایه شده باشد. چت داخلی برای ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سواستفاده آزارگران و مزاحمان ساخته شده است. پس حتما در آن به مصادیق آزار توجه شده و در صورت مواجه شدن با آن گزارش شود.
از جمله این رفتارهای مشکوک می‌توان به پرسش سوالات نامتعارف مانند «سن»، «وضعیت تاهل» و «سایز بدنی»، اصرار به دریافت عکس تن‌خورِ لباس یا تعریف و تمجید ناگهانی از طرف مقابل است. این نشانه‌ها علنی هستند و در صورتی که این نشانه‌ها را در فضای گفتگویی مشاهده کردید حتما به پشتیبانی پلتفرم اعلام کرده تا در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی شود.
هرگونه ارسال پیام و محتوای غیراخلاقی ممنوع
در چت داخل پلتفرم‌ها در صورت مواجه شدن با هرگونه پیام، محتوای تصویری غیراخلاقی و غیرمرتبط، یا فروش و تبلیغ اجناس نامتعارف و خلاف قوانین پلتفرم سریعا از چت خارج شده و گزارش مصادیق آزار و اذیت را سریعا به پشتیبانی پلتفرم اعلام کنید. زیرا هر فردی که از فضای گفتگوی داخلی پلتفرم استفاده می‌کند، موظف است از قوانین پلتفرم پیروی کند.
در پایان؛ ریپورت‌کردن را فراموش نکنید!
پلتفرم‌ها در موارد مقابله با فرد آزارگر، تنها به مسوولیت کاری خود اکتفا نمی‌کنند، بلکه آن را بخشی از وظیفه انسانی خود می‌دانند. بر همین اساس است که فضای گفتگوی داخلی ایجاد کرده تا بتوانند آن را رصد کنند و در سریعترین زمان ممکن با موارد آزار و اذیت مقابله کنند.
در این میان کاربران هم سهمی‌دارند، اولین قدم کاربران می‌تواند استفاده از فضای چت داخلی برای ایجاد گفتگو باشد تا در سلامت کامل گفتگو صورت گرفته و از آسیب احتمالی جلوگیری کنند.
دومین قدم، گزارش گفتگوی مشکوک در صورت مواجه شدن با مصادیق آزار و اذیت است.
چت داخلی پلتفرم‌ها توسط نیروهای انسانی و ربات‌ها بررسی می‌شوند تا در صورت مواجه شدن با هرگونه موارد غیراخلاقی و آزار و اذیت حساب فرد آزارگر بسته شده و از ادامه فعالیت او و استفاده‌اش از خدمات پلتفرم گرفته شود.
پس می‌توان امید داشت که با رعایت موارد گفته شده، رابطه کاربری بهتری را در پلتفرم‌های تعاملی تجربه کنید.
 
مرجع : ایلنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۶۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما