معاون تجاری و خدمات مشتریان مخابرات:
سرکوب تعرفهای باعث اختلال در شبکه ثابت شده است
تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
آیتیمن- «داوود زارعیان» پیرامون مزایای اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفههای شرکت مخابرات ایران تقریبا از سال ۱۳۸۲ تا به امروز افزایشی نداشته است، اما طی این سالها مدل تعرفهگذاری شرکت مخابرات ایران تغییر داشته است.
زارعیان تاکید کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته انقباض یاسرکوب تعرفهای باعث شده که بخشهای مختلف شبکه به ویژهشبکهی ثابت دچار اختلال شود و از طرف دیگر توسعه زیرساختهای اساسی متوقف شود.
وی ادامه داد: عدم تغییر تعرفهها طی این سالها منجر به توقف تولیداتی شد که تنها خریدار آنها شرکت مخابرات ایران بود و به دنبال آن بسیاری از پیمانکاران بخشهای توسعه و تولید،بیکار شدند و در همین حال مشکلاتی برای اداره امور جاریدر شرکت مخابرات ایران به وجود آمد.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران بیانکرد: از نظر بنده اگر روند تغییر نیافتن تعرفهها ادامه پیداکند، طی یک سال آینده شرکت مخابرات ایران با مشکلات شدیدی مواجه خواهد شد که نمیتواند آنها را کنترل یا مدیریتکند.
زارعیان توضیح داد: اصلاح نظام تعرفهای نگهداری تلفن ثابت شرکت مخابرات، نسبت به هزینههای توسعه بخش ارتباطات، تغییر حداقلی در تعرفهها محسوب میشود که امیدواریم منجر به نگهداری شبکه با کیفیت مطلوب و متوقف نشدن توسعه شبکه شود.
وی ادامه داد: در همین راستا ما میتوانیم خرابی کمتری را در شبکه شاهد باشیم و افت کیفیت شبکه را به حداقل برسانیم تا در نهایت بتوانیم به سایر شرکتهای FCP سرویسهای خود را ارائه دهیم و مشتریان، بهره مندی لازم را از خدمات داشته باشند.
وی در پایان اشاره کرد: شبکه انتقال و شبکه دسترسی کشور طی سالیان گذشته توسعه پیدا نکرده است و شرکت مخابرات ایران در کنار این تغییر تعرفهها متعهد شده است که شبکه انتقال کشوررا نیز نوسازی کند و جزو برنامههای اصلی ما است و در نهایت بیشترین تاثیر آن بر روی کیفیتسرویسهای ارائه شده به مشتریان خواهد بود.
مرجع : شمانیوز