توضیحات وزارت صمت درباره زمان تکمیل سامانه گارانتی
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
آیتیمن- این وزارتخانه نوشت: «استقرار سامانه جامع گارانتی، پس از هماهنگی با دستگاههای مرتبط و بخش خصوصی و به استناد صورتجلسه مشترک وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای اتمام وظایف در سامانههای مرتبط با وزارت سمت با اولویت زمان بندی ذیل مصوب شد:
گروه کالایی موبایل از تاریخ ۹۸.۱.۱۵
گروه کالایی لوازم خانگی بزرگ از تاریخ۹۸.۱۰.۲۰
گروه کالایی لوازم خانگی کوچک از تاریخ۹۸.۱۱.۱۵
گروه کالایی تجهیزات حوزه IT از تاریخ ۹۸.۱۲.۲۸
گروه کالایی تایر از تاریخ۹۸.۱۲.۱
این درحالی است که فرآیند آن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به مراتب زودتر از ضرب العجل تعیین شده، در سامانه عملیاتی شد. همچنین استقرار سامانه جامع گارانتی و سیستمی شدن فرایند کار، علی رغم وجود مشکلات در مراحل اولیه، در نهایت موجب تسریع کار و افزایش کارایی و اثربخشی و به تبع آن افزایش رضایت مندی مصرفکنندگان شده است.
در خصوص فرآیند بررسی درخواست های خدمات پس از فروش لازم به توضیح است شرکتهای متقاضی با ارایه اطلاعات و مستندات مرتبط در سامانه، تقاضای راستی آزمایی برای توانمندی ارایه خدمات مطابق ضوابط و دستورالعملهای مرتبط با کالای مورد نظر را میکنند.»
در مرحله بعد و پس از بررسی و کارشناسی اطلاعات موجود در صورت لزوم، ارزیابی حرفهای و تخصصی توسط شرکتهای دارای صلاحیت ارزیابی، توانمندی شرکتها احراز می شود و در نهایت اطلاعات شرکت به عنوان گارانتی کننده دارای صلاحیت به عموم مردم نمایش داده میشود. لذا اعلام اسامی شرکتها در سامانه جامع گارانتی می تواند این اطمینان را به مصرف کننده بدهد که شرکت مذکور دارای صلاحیت حرفهای و تخصصی لازم برای ارایه خدمات پس از فروش است.
در بخش دیگری از این توضیحات آمده است: «در ارتباط با توسعه کالاهای موجود در سامانه جامع گارانتی نیز اشاره به این موضوع حائز اهمیت است در حال حاضر دو نوع توسعه (کمی و کیفی) به صورت همزمان در سامانه در حال اجرا است، به نحوی که فرآیند ارزیابی توانمندی شرکت های موجود در سامانه در مراحل مختلف سختگیرانهتر شده و شاخصهایی همچون میزان رضایتمندی مشتریان.»
مرجع : فارس