شرکت شاپرک اعلام کرد:
جزییات تازه بستن کارتخوانهای بیهویت
تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹
آیتیمن- در راستای اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان بانکی یا درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدام کند.
در این بین، با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی کلیه اشخاص دارای ابزار پرداختهای بانکی میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامیدستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پروندههای مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند. از آنجا که تمامی دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، بانک مرکزی نسبت به غیرفعال کردن آنها اقدام میکنند، دارندگان کارتخوان تا پایان ماه جاری فرصت دارند که به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند.
در این زمینه، کاظم دهقان، مدیر عامل شرکت شاپرک با بیان اینکه بر اساس تکالیف قانونی، شرکت شاپرک اطلاعات کاربرانی که از سوی شرکتهای پرداخت و پرداختیار به عنوان دارنده دستگاه کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی ثبت شدهاند را به سازمان امور مالیاتی ارایه کرده است، اظهار کرد: سازمان مالیاتی پس از مراجعه افراد و تعیین تکلیف وضعیت پذیرندگیشان، دستگاهها یا درگاههایی که از سوی مالکان آنها به کد مالیاتی متصل نشدهاند را به شرکت شاپرک جهت غیرفعالسازی معرفی میکند. وی ادامه داد: علاوه بر این در ماههای گذشته شرکت شاپرک و سازمان امور مالیاتی ضمن اطلاعرسانی و ارسال پیامک از پذیرندگان خواستهاند که نسبت به تعیین وضعیت پایانههای ثبتشده به نام آنها اقدام کنند که در طول این مدت عمده ترمینالها، با تمایل پذیرنده و تشکیل پرونده، پیش ثبت نام مالیاتی شدهاند و لازم است در موعد مقرر با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی، نسبت به ثبت نام کامل اقدام کنند. دهقان افزود: اخیرا برخی از افرادی که برای آنها پیامک ارسال شده است، اعلام کردهاند فاقد ترمینال بوده و یا چند پرونده مالیاتی به نام آنها ایجاد شده است در حالی که تنها یک ترمینال دارند. وی تاکید کرد: ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تخلف برخی شرکتهای پرداخت و پرداختیار در ثبت کد ملی بدون اطلاع افراد در سامانهها، اتصال چند کدپستی به یک کارت ملی و یا ثبت درگاه در چند شرکت پرداخت، اسم افراد در سامانه مالیاتی به عنوان دارنده چند ترمینال و پذیرنده ثبت شده باشد، با این حال این افراد نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند، چرا که در صورت مراجعه در زمان مقرر و حذف کارتخوانها یا سایر ابزار پذیرش غیر مرتبط متصل به پرونده مالیاتی، این ترمینالها غیرفعال و حذف خواهند شد و مسوولیتی قانونی متوجه آنها نخواهد بود. به گفته مدیرعامل شرکت شاپرک، مسوولیت ثبت ابزارهای پذیرش به شرکتهای پرداخت و پرداخت یار مربوط شده و آنها باید پاسخگوی ثبتنامهای غیر موجه باشند.
مرجع : ايسنا