گام نخست هوشمندسازی کلانتریها اجرا شد
تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
آیتیمن- سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه بهرهگیری از فناوری در حوزه ماموریتی پلیس پیشگیری موجب افزایش سرعت، دقت و صحت عمل بیشتر میشود، افزود: خط مقدم و مشترک نیروی انتظامی و مردم کلانتریها و پاسگاهها هستند و بیشترین گفتمان و ارتباط شهروندان با پلیس از کوپها آغاز میشود لذا با توجه به حجم و تنوع ماموریتها و میزان امداد خواهی مردم، استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین در عصر حاضر و در حوزه ماموریتی پلیس پیشگیری نه تنها لازم بلکه امری ضروری است.
وی ادامه داد: تشکیل سالانه ۵ میلیون پرونده در کوپها، بدرقه یک میلیون و ۳۰۰ هزار متهم و زندانی در طول سال و مراجعه بیش از ۲۵ میلیون نفر از شهروندان به کلانتری و پاسگاهها برای دریافت خدمات انتظامیو اجتماعی، عزم ناجا را برای سرعتدهی و شتاب بخشیدن به فرآیند خدماترسانی به جامعه هدف از طریق بهرهگیری از فناوریهای نوین بیشتر کرد.
این مقام پلیس پیشگیری کشور با تاکید بر اینکه ارتقاء خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه، هدف اصلی نیروی انتظامیاست گفت: با تلاش ارزشمند و قابل تقدیر معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا و قوه قضاییه، طرح ارتباط الکترونیکی کلانتریها و دادسراها که از گذشته مطرح بود از نیمه دوم سال ۹۹ بطور جد در دستور کار پلیس پیشگیری ناجا، معاونت فاوا ناجا و دستگاه قضائی قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات مدیریتی و کارشناسی و فراهم شدن زیرساختهای لازم امسال موفق شدیم در گام اول همزمان با هفته قوه قضاییه طرح “شهدای کوپ” را با حضور سردار فرمانده ناجا در ۴۲۰ کلانتری هدف و در سراسر کشور با هدف تبادل الکترونیکی پرونده بین کلانتریها و دادسراها به مرحله اجرا درآوریم.
رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی کلانتری و پاسگاهها دارای بخشهای متعددی است که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد در خصوص ضرورت عملیاتی سازی گام اول هوشمندسازی در ۴۲۰ کلانتری افزود: طرح شهدای کوپ متمرکز بر کلانتریهایی است که حدود ۶۰ درصد سرقتها و حجم انبوه مراجعه کنندگان را در بین ۳ هزار کلانتری فعال به خود اختصاص دادهاند لذا از دیدگاه مدیریتی ضرورت داشت برای تسریع در روند ارسال و دریافت مستندات پروندههای متشکله بین کلانتریها و دادسراها، ۴۲۰ کلانتری شناسایی شده و در اولویت قرار گیرند.
مرجع : پلیس