فناپ 300 میلیارد تومان در «پادرو» سرمایهگذاری کرد
تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
آیتیمن- پشوتن پورپزشک، مدیرعامل و همبنیانگذار پادرو در این رویداد با اشاره به اینکه پادرو در دومین سال از فعالیت خود موفق به جذب مرحله جدید سرمایهگذاری خود شده توضیح داد: پادرو بهعنوان بخشی از طرح سرزمین هوشمند پاد فعالیت خود را از سال 99 رسما آغاز کرد و هدف اصلی خود را ارائه خدمات به کسبوکارهای کوچک و متوسط قرار داد. با توجه به نیازهای این کسبوکارها و البته اولویتهای سایر مخاطبان پادرو در یک سال گذشته، این استارتاپ بیشتر بر توسعه بازار خدمات پستی، راهکارهای ابتدایی حوزه پرداخت و ارائه خدمات خود از طریق API متمرکز بوده است. او در ادامه به ارائه خدماتی نظیر راهکار مدیریت ناوگان حمل و نقل برای ارتقای سطح خدمات شرکتهای پستی اشاره کرد و گفت: ما در پادرو علاوه بر اینکه سعی داریم به دریافت کنندگان خدمات آنلاین کمک کنیم تا بتوانند زیرساختهای باکیفیتتری را در اختیار داشته باشند، به ارائهکنندگان خدمات در بخش سنتی هم امکان استفاده از زیرساختهای مبتنی بر تکنولوژی را دادهایم تا بتوانند راحتتر به دنیای تجارت دیجیتال ورود کنند و به ذینفعان آن خدمات بدهند. پورپزشک در ادامه به برنامه پادرو در سال 1400 اشاره کرد: پادرو قصد دارد به اولین زیرساخت جامع B2B2C برای ارائه خدمات به همه کسبوکارها به ویژه فعالان حوزه تجارت اجتماعی (social commerce) تبدیل شود و زیرساختهای مورد نیاز تجارت اجتماعی مثل پرداخت، مدیریت مشتریان، پردازش فروش و ارسال سفارشها را برای فعالان این حوزه فراهم کند. در ادامه این رویداد کیوان جامهبزرگ، معاون توسعه راهبردی و امور شرکتهای فناپ با اشاره به اینکه این بزرگترین سرمایهگذاری فناپ در اکوسیستم استارتاپی ایران است گفت: این مبلغ در قالب افزایش سرمایه در پادرو سرمایهگذاری شده. وی اشاره کرد: سیاستهای کلان فناپ در سال جاری مبتنی بر سرمایهگذاری در چهار حوزه اصلی سبک زندگی، صنعت، فینتک و تلکام است. نگاه توسعهای پادرو بهعنوان یکی از ایدههای قابل توجه در حوزه سبک زندگی است و فناپ با توجه به اینکه پادرو میتواند یک زیرساخت یکپارچه برای تجارت اجتماعی برای همه شبکههای اجتماعی و زیرساختهای فروش مشابه فعلی و آتی فراهم کند، علاقهمند به سرمایهگذاری روی این ایده و البته تیم منسجم پادرو شد. جامهبزرگ همچنین با اشاره به اینکه فناپ حضور فعالانه خود را در حوزه سرمایهگذاری و توسعه ادامه خواهد داد، اعلام کرد که این هلدینگ طی سه سال آینده بالغ بر 6500 میلیارد تومان در حوزههای مختلف سرمایهگذاری خواهد کرد. پورپزشک در پاسخ به این سوال که چرا تجارت اجتماعی بهعنوان پایه و اساس خدمات پادرو انتخاب شده است توضیح داد: اطلاعات و برآوردهای منتشر شده نشان میدهد روزانه در حدود 700 هزار تراکنش خرید و فروش با ارزش بیش از 40هزار میلیارد تومان در شبکههای اجتماعی ایران در جریان است. این بازار بسیار بزرگتر از بازار تجارت الکترونیکی در ایران است. این حجم از مبادله بسیار قابل توجه است. در کنار این مساله، هیچ خدمات ویژه و مناسبی برای کسبوکارهای حوزه تجارت اجتماعی طراحی و فراهم نشده است. این فرصت خوبی برای پادرو است تا بتواند علاوه بر ورود به یک بازار بکر و جدید، با ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش موجود در حوزههای اشاره شده، به توسعه و رشد این بازار نوظهور اینترنتی کمک کند. محمود کریمی، رئیس هیات مدیره پادرو نیز در این رویداد به چشمانداز آتی پادرو اشاره کرد و توضیح داد: یکی از ویژگیهای مثبت پادرو با توجه به چالشهای موجود برای کسبوکارهای مبتنی بر شبکههای اجتماعی این است که پادرو این قابلیت را دارد که به راحتی با هر شبکه اجتماعی تازهای سازگار شود. در واقع پادرو مستقل از شبکههای اجتماعی یا یک پلتفرم خاص ابزارها و خدمات خود را طراحی میکند و در تمامی شبکههای اجتماعی یا زیرساختهای مشابه برای تجارت اجتماعی که فروشندگان فعالیت کنند، پادرو نیز خدمات خود را با تجربه کاربری مناسب در اختیار ایشان میگذارد. این پتانسیل کمک میکند تا کسبوکارها در هر شبکهای بتوانند از خدمات پادرو استفاده کنند و کسبوکار خود را با کمترین دغدغه پیش ببرند.
کریمی در ادامه به سرعت رشد پادرو اشاره کرد: با توجه به رشدی که تجارت اجتماعی در این روزها تجربه میکند، امیدواریم پادرو طی سه تا پنج سال به بازگشت سرمایه برسد. اگرچه در این میان میتوانیم فعالیتهای توسعهای دیگری نیز متصور باشیم که در مسیر حرکت پادرو در مورد آنها تصمیمگیری خواهد شد. وی اشاره کرد که تیم پادرو امروز یک تیم 40 نفره است، اما طبق برنامه پیش رو، در سال جاری توسعه پیدا خواهد کرد که بخش قابل توجهی از این توسعه صرف بزرگتر شدن تیم تکنولوژی پادرو برای افزایش سرعت توسعه سبد محصول خواهد شد.