۰
از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد

دعوت از بخش خصوصی برای حضور در کنسرسیوم تولید و نشر محتوا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲
دعوت از بخش خصوصی برای حضور در کنسرسیوم تولید و نشر محتوا
دعوت از بخش خصوصی برای حضور در کنسرسیوم تولید و نشر محتوا

آی‌تی‌من- محمدرضا بهمنی، مشاور وزیر و رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست گفت وگو با فعالان تولید و نشر محتوا در فضای مجازی با بیان ضرورت ایجاد یک نهاد قدرتمند و پایدار در حوزه تصمیم سازی برای سیاستگذاران فضای مجازی، توانمندسازی کسب و کار های تولید و نشر محتوا و حل چالش های فعلی حوزه تولید و نشر محتوا گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری از ایجاد کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی توسط بخش خصوصی حمایت خواهد کرد. 

وی افزود: اساسنامه تهیه شده توسط تشکل‌های فضای مجازی و نمایندگان تولیدکنندگان محتوا و پلت فرم‌های به اشتراک گذاری و نشر محتوا تحت عنوان اساسنامه کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی ثبت خواهد شد و این کنسرسیوم به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. بهمنی بیان کرد: اساسنامه کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی شامل چهار بخش تعریف هویت کنسرسیوم، تعیین ترکیب اعضای کنسرسیوم، تبیین وظایف کنسرسیوم و تشریح ساز و کار استقرار کنسرسیوم است. امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، نیز در این نشست با بیان اینکه در کشور سه دیدگاه نسبت به حوزه پلت فرم و محتوا وجود دارد گفت: یک دیدگاه روی اهمیت پلت فرم تاکید دارد و یک دیدگاه هم بر اهمیت محتوا تأکید دارد، اما دیدگاه سوم این است که هر دو مهم هستند و ما در مرکز ملی فضای مجازی با دیدگاه سوم موافق هستیم.

وی افزود: بررسی‌های مرکز ملی فضای مجازی نشان می‌دهد که حفظ استقلال کشور در شرایط امروز در گرو استقلال پلت فرمی است و از طرف دیگر اگر صرفا برای ایجاد و تقویت پلت فرم های داخلی برنامه ریزی کنیم و از حوزه محتوا غافل شویم باز هم در عمل نیاز کاربران فضای مجازی به محتوای سالم، مفید و ایمن برطرف نخواهد شد.

معاون محتوای مرکز ملی تأکید کرد: کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی باید هم در حوزه محتوا و هم در حوزه پلت فرم ها برنامه هایی را با رویکرد تقویت اقتصاد تولید محتوا و تقویت اقتصاد پلت فرمی طراحی و اجرا کند و حتماً در فعالیت‌های خود به بازیگران، ذی نفعان و ذی‌ربطان فضای مجازی توجه کند.

خوراکیان در ادامه با اعلام این که مساله سهم تولیدکنندگان محتوا از درآمد های ناشی از فروش اینترنت در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شده است گفت: در گام اول سه اپراتور موظف شده‌اند سهم تولیدکنندگان محتوا از درآمد خود را پرداخت کنند.
 
در ادامه این نشست مسعود چنگیزی، مدیر نماشا، سعید رسول اف، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزارهای تلفن همراه، هدی صدرالحسینی، رییس هیات مدیره انجمن ناشران دیجیتال کودک و نوجوان، محمد رضا طلایی، رییس انجمن ناشران دیجیتال اتاق بازرگانی ایران، علی علوی، مدیر پلت فرم اطلاع‌رسانی آخرین خبر، محسن غفاری، مدیر پیام‌رسان ایتا، امید علی مسعودی، رییس هیات مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران، سعید مشهدی، دبیر و عضو هیات مدیره مجمع ناشران دیجیتال اسلامی، مسعود نظری منش، نایب رییس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان، کیان یزدیان، رییس هیات مدیره مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین الملل و نمایندگان خبرگزاری شبستان و مؤسسه فرهنگی معیار به بیان نظرات خویش در خصوص مهمترین چالش‌های عرصه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی، راهکار‌های تقویت و تعالی جریان تولید و نشر محتوا در فضای مجازی و ارایه پیشنهاد برای تقویت اساسنامه کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی پرداختند.
مرجع : مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد
کد مطلب : ۲۷۴۳۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما