سلطنت پایدار گوشیهای ساده نوکیا در بازار موبایل
تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
آیتیمن- چندی پیش حسین غروی رام، رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با ارایه آمار جالبی گفت که برند سامسونگ 51 از سهم بازار را به خود اختصاص داده است و در مقام دوم پراستفادهترین گوشی های کشور نیز نوکیا با سهم 23 درصدی قرار دارد.
این آمار تعجب بسیاری را برانگیخت که گمان میکردند برندهایی مانند هواوی جلوتر از نوکیا قرار دارند. اما واقعیت اینجاست که گوشیهای ساده نوکیا همچنان در بازار طرفداران بسیاری دارند.
جالب اینکه هفته گذشته، دیجیکالا به عنوان بزرگترین بازار آنلاین کشور نیز با انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 98 خود، این آمار را تایید کرد.
بر اساس گزارش دیجیکالا که اینجا در دسترس است، پرفروشترین کالا از نظر تعداد در 6 ماهه اول امسال روی پلتفرم دیجیکالا، گوشی نوکیا 106 (نسخه 2019) بوده و مقام دوم نیز از نظر تعداد فروش به گوشی نوکیا 105 نسخه 2017 تعلق دارد.
نوکیا 106 که توانسته در بازه 6 ماهه منتهی به 31 شهریورماه 98، عنوان پرفروشترین کالای دیجیکالا را به خود اختصاص بدهد، یک گوشی ساده و ارزان قیمت 1.8 اینچی است با وزن 70.2 گرمی خود، که توانسته خاطره فروش گوشیهای افسانهای مانند نوکیا 1100 را زنده کند.
این گوشی دو سیم کارته، با 4 مگابایت حافظه داخلی و 4 مگابایت رم عرضه شده و جالب اینکه دوربین، قابلیت اتصال به وایفای، بلوتوث و جیپیاس هم ندارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT است و قیمت آن در بازار حدود 250هزار تومان است.
گوشی بعدی فهرست پرفروشهای دیجیکالا، یعنی نوکیا 105 نسخه 2017 نیز در همان محدوده قیمتی، یعنی حدود 245 تا 250 هزار تومان عرضه شده و مشخصاتی نزدیک به نوکیا 106 دارد.
این گوشی 73 گرمی دو سیم کارته، دارای صفحه نمایش TFT، 4 مگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و 4 مگابایت رم است و نه وایفای دارد، نه بلوتوث و نه جیپیاس. درگاه میکرو یواسبی نسخه 2 آن هم فقط به کار شارژ گوشی میآید.
نوکیا 103 نسخه 2017 نیز گوشی دیگر این برند است که در جایگاه ششمین محصول پرفروش دیجیکالا قرار گرفته است.
مرجع : آی تی من (ITMEN)