رگولاتوری دنبال درآمدزایی برای دولت نیست
تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸
حسین فلاح در مراسم معارفه معاون راهبردی و توسعه بازار با بیان تغییر ساختار این سازمان گفت: رویکرد حاکم در تدوین ساختار جدید رگولاتوری در راستای انتظارات از این نهاد حاکمیتی بوده و با توجه به تغییرات مداوم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ممکن است در گذر زمان این ساختار نیز بازنگری شود.
وی افزود: شرایط فعلی با چند سال گذشته متفاوت است و هم در عرصه داخلی و هم بین المللی نیازهای جدیدی مطرح می شود که بخشی از آن باید در رگولاتوری پاسخ داده شود. ظرف یک تا دو سال آینده هیچ کسب و کاری در کشور ایجاد نخواهد شد مگر اینکه رد پایی از ICT در آن باشد. بر همین اساس با تفکرات و ابزار گذشته نمی توان پیش رفت و مسوولیت سنگینی به عهده رگولاتوری است.
فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه هدف رگولاتوری صرفا کسب درآمد برای دولت نیست، افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نهاد درآمدی نیست و هدف ما در این مجموعه توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است که امیدوارم معاون راهبردی و توسعه بازار با دانش و تجربه خود، همکاری و استفاده از پتانسیل های داخلی و ابزارهای قانونی بتواند آن را محقق کند.
وی تاکید کرد: رگولاتوری بنگاه اقتصادی نیست که دنبال سود و زیان باشد، نگاه و رویکرد رگولاتوری راهبری اقتصادی بخش ICT است و باید متفاوت از نگاه بنگاهداری باشد.
وی افزود: شرایط فعلی با چند سال گذشته متفاوت است و هم در عرصه داخلی و هم بین المللی نیازهای جدیدی مطرح می شود که بخشی از آن باید در رگولاتوری پاسخ داده شود. ظرف یک تا دو سال آینده هیچ کسب و کاری در کشور ایجاد نخواهد شد مگر اینکه رد پایی از ICT در آن باشد. بر همین اساس با تفکرات و ابزار گذشته نمی توان پیش رفت و مسوولیت سنگینی به عهده رگولاتوری است.
فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه هدف رگولاتوری صرفا کسب درآمد برای دولت نیست، افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نهاد درآمدی نیست و هدف ما در این مجموعه توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است که امیدوارم معاون راهبردی و توسعه بازار با دانش و تجربه خود، همکاری و استفاده از پتانسیل های داخلی و ابزارهای قانونی بتواند آن را محقق کند.
وی تاکید کرد: رگولاتوری بنگاه اقتصادی نیست که دنبال سود و زیان باشد، نگاه و رویکرد رگولاتوری راهبری اقتصادی بخش ICT است و باید متفاوت از نگاه بنگاهداری باشد.
مرجع : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی