دبیر ستاد توسعه ICT ریاست جمهوری:
نمایشگاه دروازه ورود شرکتهای دانشبنیان به بازارهای بینالمللی است
تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۳
آیتیمن - این نمایشگاه با حضور بیش از ١٠٠ شرکت برگزیده از میان سه هزار و 700 شرکت دانشبنیان و خلاق از سراسر کشور برپا شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان، خلاق و فناور، گفت: دغدغه شرکتهای دانشبنیان، فروش تولیدات و محصولات است و برگزاری نمایشگاه، میتواند دروازههای ورود به بازارهای بینالمللی را برای این شرکتها بگشاید.
مهدی فقیهی افزود: فروش محصولات شرکتهای دانشبنیان، آن در هم در شرایط بحران ارزی و منطقهای کنونی کشور، از دغدغههای اصلی صاحبان این شرکتها است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه رفع این مشکل و بازارسازی و بازاریابی محصولات دانشبنیان است.
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه تلاش می شود تا پتانسیل بازارهای نه تنها داخلی بلکه بازارهای بینالمللی به نحوی شناخته شود تا در راستای آن، روی طرح هایی که در نظر گرفته شده، تمرکز بیشتری صورت گیرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات یادآور شد: این نمایشگاه میتواند دروازههای ورود به بازارهای بینالمللی را برای شرکتهای دانشبنیان بگشاید به شرطی که این شرکتها همکاری کنند و اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند.
فقیهی، با بیان موفقیتهای حاصل شده از برگزاری نخستین نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان و شناسایی توانمندیهای مختلف در آن، گفت: تهیه یک سامانه و کتاب محصولات دانشبنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به زبان لاتین، دستاورد نخستین نمایشگاه بود که توانست تا حدی در معرفی شرکتها موفق عمل کند. به طوری که در جلسات و تفاهمنامههایی که با طرفهای خارجی و هیاتهای تجاری داشتیم، این کتاب کارآمد بوده و در برخی موارد هم عامل ورود به نقطه تجارت مشترک میان شرکتها شده است.
فقیهی حرکت به سمت بازارسازی در فضای بین الملل را مشروط به دو مساله عنوان کرد و گفت: در سایه حمایت های دولتی در جهت تولید محصولات دانشبنیان و به روزرسانی و متناسب بودن این محصولات با بازارهای جهانی، می توان به سوی جهانی سازی شرکتها گام برداشت. وی افزود: باید تمام تلاشها را به مراحل طراحی، ساخت و نهایی کردن ورود به بازار معطوف کنیم و فقط به تولید تجهیزات به صورت صِرف اکتفا نکنیم.
دومین نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان، خلاق و فناور کشور، با حضور بیش از ١٠٠ شرکت برگزیده از میان سه هزار و 700 شرکت دانشبنیان و خلاق از سراسر کشور تا 22 مهره در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت و گو برپا خواهد بود.
در این نمایشگاه تمام شرکتهای حاضر تولیدکننده کالاهای داخلی و محصولات پیشرفته (های تک) دانشبنیان هستند که همین تنوع شرکتکنندگان و ابعاد برگزاری، این نمایشگاه را به نمایشگاه منحصر به فردی در کشور تبدیل کرده است.
این شرکتها در حوزه های فناورانه برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات، زیستی، ساخت تولید، ماشین آلات پیشرفته، تجهیزات پزشکی و دارویی و غیره فعالیت دارند. در این نمایشگاه، برای حضور شرکتها، شرایط و ویژگی های بازاریابی، سرمایه گذاری و صادرات درنظرگرفته شده است. رونمایی از محصولات جدید هم بخشی دیگر از برنامه های این نمایشگاه است.
در پایان این نمایشگاه جوایزی از جمله جایزه اقتصاد دانشبنیان در سرفصلهای مختلف برند ملی، اشتغال و صادرات به شرکتهایی که توانسته اند در هر یک از این حوزهها به موفقیت قابل توجه دست یابند، اهدا میشود. همچنین به استارتاپهای برتر که توانسته اند در مدت کوتاه به دستاورد جدیدی دست یابند، جایزهای تعلق میگیرد.
در این نمایشگاه، مدال برند ملی به شرکتهای دانشبنیان با فروش بالای پنج میلیارد تومان، مدال اشتغال به شرکتهایی که برای بیش از ١٠٠ نفر اشتغالزایی کرده و مدال صادرات هم به شرکتهایی که صادرات بیش از ١٠٠ هزار دلار داشته باشند، اهدا میشود.
مهدی فقیهی افزود: فروش محصولات شرکتهای دانشبنیان، آن در هم در شرایط بحران ارزی و منطقهای کنونی کشور، از دغدغههای اصلی صاحبان این شرکتها است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه رفع این مشکل و بازارسازی و بازاریابی محصولات دانشبنیان است.
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه تلاش می شود تا پتانسیل بازارهای نه تنها داخلی بلکه بازارهای بینالمللی به نحوی شناخته شود تا در راستای آن، روی طرح هایی که در نظر گرفته شده، تمرکز بیشتری صورت گیرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات یادآور شد: این نمایشگاه میتواند دروازههای ورود به بازارهای بینالمللی را برای شرکتهای دانشبنیان بگشاید به شرطی که این شرکتها همکاری کنند و اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند.
فقیهی، با بیان موفقیتهای حاصل شده از برگزاری نخستین نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان و شناسایی توانمندیهای مختلف در آن، گفت: تهیه یک سامانه و کتاب محصولات دانشبنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به زبان لاتین، دستاورد نخستین نمایشگاه بود که توانست تا حدی در معرفی شرکتها موفق عمل کند. به طوری که در جلسات و تفاهمنامههایی که با طرفهای خارجی و هیاتهای تجاری داشتیم، این کتاب کارآمد بوده و در برخی موارد هم عامل ورود به نقطه تجارت مشترک میان شرکتها شده است.
فقیهی حرکت به سمت بازارسازی در فضای بین الملل را مشروط به دو مساله عنوان کرد و گفت: در سایه حمایت های دولتی در جهت تولید محصولات دانشبنیان و به روزرسانی و متناسب بودن این محصولات با بازارهای جهانی، می توان به سوی جهانی سازی شرکتها گام برداشت. وی افزود: باید تمام تلاشها را به مراحل طراحی، ساخت و نهایی کردن ورود به بازار معطوف کنیم و فقط به تولید تجهیزات به صورت صِرف اکتفا نکنیم.
دومین نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان، خلاق و فناور کشور، با حضور بیش از ١٠٠ شرکت برگزیده از میان سه هزار و 700 شرکت دانشبنیان و خلاق از سراسر کشور تا 22 مهره در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت و گو برپا خواهد بود.
در این نمایشگاه تمام شرکتهای حاضر تولیدکننده کالاهای داخلی و محصولات پیشرفته (های تک) دانشبنیان هستند که همین تنوع شرکتکنندگان و ابعاد برگزاری، این نمایشگاه را به نمایشگاه منحصر به فردی در کشور تبدیل کرده است.
این شرکتها در حوزه های فناورانه برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات، زیستی، ساخت تولید، ماشین آلات پیشرفته، تجهیزات پزشکی و دارویی و غیره فعالیت دارند. در این نمایشگاه، برای حضور شرکتها، شرایط و ویژگی های بازاریابی، سرمایه گذاری و صادرات درنظرگرفته شده است. رونمایی از محصولات جدید هم بخشی دیگر از برنامه های این نمایشگاه است.
در پایان این نمایشگاه جوایزی از جمله جایزه اقتصاد دانشبنیان در سرفصلهای مختلف برند ملی، اشتغال و صادرات به شرکتهایی که توانسته اند در هر یک از این حوزهها به موفقیت قابل توجه دست یابند، اهدا میشود. همچنین به استارتاپهای برتر که توانسته اند در مدت کوتاه به دستاورد جدیدی دست یابند، جایزهای تعلق میگیرد.
در این نمایشگاه، مدال برند ملی به شرکتهای دانشبنیان با فروش بالای پنج میلیارد تومان، مدال اشتغال به شرکتهایی که برای بیش از ١٠٠ نفر اشتغالزایی کرده و مدال صادرات هم به شرکتهایی که صادرات بیش از ١٠٠ هزار دلار داشته باشند، اهدا میشود.