مدیرعامل مبیننت در نشست خبری عنوان کرد:
پارازیتها گریبانگیر مشترکان مبیننت شده است
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
آیتیمن - اختلالات چندروزه هفته های جاری اینترنت بی سیم یکی از اپراتورها، باعث اظهار نظرهایی از سوی وزیر ارتباطات شد که علت را متوجه نهادهای دیگر می کرد. در عین حال مدیران این اپراتور وظیفه خود دانستند و طی بیانیه ای ضمن عذرخواهی از مشترکان تهرانی که ارتباطشان مختل شده بود، هدیه ای را جهت جبران به مشترکان شان ارایه دهند. اما بازهم این اختلال بوجود آمد تا متولیان دولتی و مدیران این اپراتور متفقا تقصیر را بر گردن پارازیت ها بیندازند.
حسین ریاضی مدیرعامل مبین نت که مدتی است این شرکت و مشترکانش از بابت ارسال سیگنال های مزاحم دچار اختلال شده اند در نشست خبری که درخلال برگزاری نمایشگاه تلکام برگزار شد در اینباره توضیح داد: چیزی حدود 4 هفته پیش روی شبکه TD–LTE مان به مدت 4 روز دچار اختلال شدیم که علت آن پارازیت هایی بود که GPS ماهواره ای را مختل کرده بود و کنترل و بر طرف کردن این اختلال خارج از سیستم و عهده ما بود.
وی با بیان اینکه BTS ها در شبکه TD–LTE با سیگنالهای GPS خود را منطبق می کنند، افزود: اگر به هر دلیلی سیگنال های ماهواره ای GPS مختل شوند، BTS ها از سرویس خارج می شوند. که این اتفاق برای BTS های ما و ایرانسل همزمان رخ داد. ریاضی ادامه داد: ما به سرعت فناوری و تکنولوژی دیگری را جایگزین کردیم تا این اختلالات را به حداقل برسانیم. اگرچه همچنان معتقدیم که تا زمانی که پارازیتها باشند، این اختلالات هم گریبان مشترکان مان را خواهد گرفت. که ای کاش دیگر چیزی به عنوان پارازیت نداشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که برخی از مشترکان از وضعیت پاسخگویی خدمات مشترکان مبیننت ناراضی هستند، گفت: ما 300 هزار مشترک در سراسر کشور داریم که 12هزارتای آن را شعب مختلف بانک ها تشکیل می دهند که متوسط مصرف این مشترکان طی یک ماه چیزی حدود 40 گیگابیت برثانیه است. از سویی مرکز تماس ما بر اساس استاندارها 150 نفر پرسنل دارد که در حالت نرمال پاسخگوی مشترکان مان هستند. حال تصور کنید 4 روز پیاپی اینترنت 1000 مشترکمان که عمدتا سازمانی هستند مختل شود، آنگاه مرکز تماس خدمات مشترکان مان با سیلی از تماس ها روبرو خواهد شد که امکان پاسخگویی همزمان به همه آن ها را ندارد. قطعا اختلالاتی خارج از حدود اختیارات ما تبعاتی را دارد که در فقره اخیر منجر به نارضایتی مشترکان مان شده است. جالب است بدانید که در صفحه رضایت سنجی مشترکان مان در سایت رسمی مبین نت، توانسته ایم با همین شرایط خارج اختیارمان هم رضایت 70 درصد از مشترکان مان را بدست آوریم.
وی یکی از راه های ارایه سرویس های پایدار و بدون اختلال را همکاری با دیگر اپراتورها برشمرد و توضیح داد: طی توافقی که با همراه اول داشتیم مقرر شد تا در نواحی که پوشش دهی مناسب و کافی نداریم، مشترکان مان از BTS های همراه اول سرویس اینترنت شان را دریافت کنند تا با کمترین کندی و اختلال روبرو شوند.
مدیرعامل مبین نت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کوچ اجباری مشترکان وایمکس به TD–LTE نیز گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سرویس دهندگان اینترنت دستور داد تا برای ارتقا به تکنولوژی های بالاتر، فرکانسشان را تغییر دهند، به همین خاطر ما نیز ناچار شدیم تجهیزات وایمکس مان را در مناطقی خاموش و جابجا کنیم. از این رو با مهلتی که گرفته ایم، مشترکان را تشویق به تغییر سرویس از وایمکس به TD–LTE می کنیم تا از تکنولوژی جدیدتر و با سرعت بهتری بهره ببرند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که حداکثر سرعت در وایمکس 4 مگ است. در حالی که حداقل سرعت در TD–LTE 4 مگ است و تا 40 مگ هم افزایش می یابد. که این مهم تفاوت فاحش تکنولوژی را نشان می دهد.
وی همچنین درباره اعتراض سرویس دهندگان اینترنت به نحوه قیمت دهی برخی دیگر از سرویسدهندگان و ادعای به دامپینگ آنها گفت: برخی اپراتورهای تلفن همراه که سرویس اینترنت ثابت ارایه می کنند، درآمد خوبی را از ارایه اینترنت و تماس کسب می کنند و در عوض سرویسهای ویدیویی را رایگان ارایه می کنند و با این ترفند مشتریان اینترنت ثابت را جذب می کنند. ما معتقدیم این کار همان دامپینگ است و بازار رقابتی را از بین می برد. این اتفاق درست بعد از اجرای ترابردپذیری آغاز شد و سناریوی نگهداری و جذب مشترکان با ارایه سرویس های رایگان شکل گرفت که لطمه زیادی به سرویس دهندگان اینترنت ثابت زد. حال سوال اساسی این است که در حالی که بازار ICT در دنیا به شدت بزرگ شده است و عمده این بازار دربخش برودبند است، پس چرا بازار پهانای در ایران به همان میزان رشد نکرده است؟ یا اینکه چرا شاهد توسعه فیبرنوری در ایران نیستیم؟
وی ادامه داد: بگذاریم اینترنت با کیفیت ارایه شود. بلایی که بر سر صنعت خودرو با ارایه خودروهای بی کیفیت با قیمت بالا و عرضه بنزین بی کیفیت ارزان که باعث لطمات جانی و مالی شده است را بر سر اینترنت نیاوریم.
ریاضی همچنین به راهکارهای اینترنت چیزهای مبین نت که در تلکام ارایه شده است پرداخت و گفت: ما در حوزه اینترنت اشیا فعالیت هایی را انجام داده ایم، همچون هوشمندسازی برخی از چراغ های راهنمایی رانندگی در سطح شهر تهران و یا هوشمند سازی برخی از ایستگاه های اتوبوس، اما معتقدیم توسعه و اشاعه اینترنت اشیا بیش از هرچیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.
حسین ریاضی مدیرعامل مبین نت که مدتی است این شرکت و مشترکانش از بابت ارسال سیگنال های مزاحم دچار اختلال شده اند در نشست خبری که درخلال برگزاری نمایشگاه تلکام برگزار شد در اینباره توضیح داد: چیزی حدود 4 هفته پیش روی شبکه TD–LTE مان به مدت 4 روز دچار اختلال شدیم که علت آن پارازیت هایی بود که GPS ماهواره ای را مختل کرده بود و کنترل و بر طرف کردن این اختلال خارج از سیستم و عهده ما بود.
وی با بیان اینکه BTS ها در شبکه TD–LTE با سیگنالهای GPS خود را منطبق می کنند، افزود: اگر به هر دلیلی سیگنال های ماهواره ای GPS مختل شوند، BTS ها از سرویس خارج می شوند. که این اتفاق برای BTS های ما و ایرانسل همزمان رخ داد. ریاضی ادامه داد: ما به سرعت فناوری و تکنولوژی دیگری را جایگزین کردیم تا این اختلالات را به حداقل برسانیم. اگرچه همچنان معتقدیم که تا زمانی که پارازیتها باشند، این اختلالات هم گریبان مشترکان مان را خواهد گرفت. که ای کاش دیگر چیزی به عنوان پارازیت نداشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که برخی از مشترکان از وضعیت پاسخگویی خدمات مشترکان مبیننت ناراضی هستند، گفت: ما 300 هزار مشترک در سراسر کشور داریم که 12هزارتای آن را شعب مختلف بانک ها تشکیل می دهند که متوسط مصرف این مشترکان طی یک ماه چیزی حدود 40 گیگابیت برثانیه است. از سویی مرکز تماس ما بر اساس استاندارها 150 نفر پرسنل دارد که در حالت نرمال پاسخگوی مشترکان مان هستند. حال تصور کنید 4 روز پیاپی اینترنت 1000 مشترکمان که عمدتا سازمانی هستند مختل شود، آنگاه مرکز تماس خدمات مشترکان مان با سیلی از تماس ها روبرو خواهد شد که امکان پاسخگویی همزمان به همه آن ها را ندارد. قطعا اختلالاتی خارج از حدود اختیارات ما تبعاتی را دارد که در فقره اخیر منجر به نارضایتی مشترکان مان شده است. جالب است بدانید که در صفحه رضایت سنجی مشترکان مان در سایت رسمی مبین نت، توانسته ایم با همین شرایط خارج اختیارمان هم رضایت 70 درصد از مشترکان مان را بدست آوریم.
وی یکی از راه های ارایه سرویس های پایدار و بدون اختلال را همکاری با دیگر اپراتورها برشمرد و توضیح داد: طی توافقی که با همراه اول داشتیم مقرر شد تا در نواحی که پوشش دهی مناسب و کافی نداریم، مشترکان مان از BTS های همراه اول سرویس اینترنت شان را دریافت کنند تا با کمترین کندی و اختلال روبرو شوند.
مدیرعامل مبین نت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کوچ اجباری مشترکان وایمکس به TD–LTE نیز گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سرویس دهندگان اینترنت دستور داد تا برای ارتقا به تکنولوژی های بالاتر، فرکانسشان را تغییر دهند، به همین خاطر ما نیز ناچار شدیم تجهیزات وایمکس مان را در مناطقی خاموش و جابجا کنیم. از این رو با مهلتی که گرفته ایم، مشترکان را تشویق به تغییر سرویس از وایمکس به TD–LTE می کنیم تا از تکنولوژی جدیدتر و با سرعت بهتری بهره ببرند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که حداکثر سرعت در وایمکس 4 مگ است. در حالی که حداقل سرعت در TD–LTE 4 مگ است و تا 40 مگ هم افزایش می یابد. که این مهم تفاوت فاحش تکنولوژی را نشان می دهد.
وی همچنین درباره اعتراض سرویس دهندگان اینترنت به نحوه قیمت دهی برخی دیگر از سرویسدهندگان و ادعای به دامپینگ آنها گفت: برخی اپراتورهای تلفن همراه که سرویس اینترنت ثابت ارایه می کنند، درآمد خوبی را از ارایه اینترنت و تماس کسب می کنند و در عوض سرویسهای ویدیویی را رایگان ارایه می کنند و با این ترفند مشتریان اینترنت ثابت را جذب می کنند. ما معتقدیم این کار همان دامپینگ است و بازار رقابتی را از بین می برد. این اتفاق درست بعد از اجرای ترابردپذیری آغاز شد و سناریوی نگهداری و جذب مشترکان با ارایه سرویس های رایگان شکل گرفت که لطمه زیادی به سرویس دهندگان اینترنت ثابت زد. حال سوال اساسی این است که در حالی که بازار ICT در دنیا به شدت بزرگ شده است و عمده این بازار دربخش برودبند است، پس چرا بازار پهانای در ایران به همان میزان رشد نکرده است؟ یا اینکه چرا شاهد توسعه فیبرنوری در ایران نیستیم؟
وی ادامه داد: بگذاریم اینترنت با کیفیت ارایه شود. بلایی که بر سر صنعت خودرو با ارایه خودروهای بی کیفیت با قیمت بالا و عرضه بنزین بی کیفیت ارزان که باعث لطمات جانی و مالی شده است را بر سر اینترنت نیاوریم.
ریاضی همچنین به راهکارهای اینترنت چیزهای مبین نت که در تلکام ارایه شده است پرداخت و گفت: ما در حوزه اینترنت اشیا فعالیت هایی را انجام داده ایم، همچون هوشمندسازی برخی از چراغ های راهنمایی رانندگی در سطح شهر تهران و یا هوشمند سازی برخی از ایستگاه های اتوبوس، اما معتقدیم توسعه و اشاعه اینترنت اشیا بیش از هرچیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.