۰

چت جی پی تی چه‌طور دنیا را تغییر داد؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
چت جی پی تی چه‌طور دنیا را تغییر داد؟
چت جی پی تی چه‌طور دنیا را تغییر داد؟

امروزه بازار تولید محتوا و تولید تصویر با هوش مصنوعی خیلی داغ شده و چت‌جی‌پی‌تی، یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهایی هست که می‌تونید ازش استفاده کنید. هنگامی که از این ابزار سوال مدنظرتون را می‌پرسید، chatGPT می‌تونه به‌جای شما مشغول تحقیق بشه و سریعا پاسخ سوال‌های شما را به‌طور خلاصه بده. البته اگه این سوال توی ذهن‌تون مطرح شده که «کاربرد دقیق چت جی پی تی چیست و این ابزار، پاسخ چه نوع سوال‌هایی رو می‌ده؟»، با ما تو ادامه این مقاله همراه باشید.

چت جی پی تی چیست؟

ابزار محبوب و مفید چت جی پی تی، ساخته شرکت «OpenAi» هست. با مطرح کردن سوال از هوش مصنوعی ChatGPT، این ابزار سریعا تحقیقات خودش را شروع می‌کنه و بعد از آنالیز مطلوب‌ترین نتایج، جواب کاربر را توی مدت زمان کوتاهی به‌صورت خلاصه می‌ده. جالبه بدونید که سطح پرسش‌ها از هوش مصنوعی چت جی پی تی، می‌تونه متفاوت باشه؛ یعنی این ابزار واسه پاسخ دادن به سوال‌های ساده و عامیانه کاربرها یا سوال‌های سخت درباره اشکالات کدنویسی و رایانه‌ها، تقریبا به یک اندازه خوب عمل می‌کنه.

نکته قابل توجه اینه که برخی از کاربرها، درباره مسائل شخصی خودشون هم سوال‌های خاصی را از چت جی پی تی می‌پرسند و جواب‌های ویژه و جالبی را دریافت می‌کنند. خیلی از کاربرها هم با پرسیدن سوال‌های اقتصادی از این ابزار هوش مصنوعی، تونستن سودهای مناسبی را به دست بیارند.

شرایط ثبت‌نام در چت جی پی تی چیست؟

ثبت‌نام توی سایت OpenAi واسه مطرح کرن سوال از هوش مصنوعی چت جی پی تی و دریافت جواب‌های مطلوب، رایگان هست. البته باید بدونید که به‌خاطر تحریم‌ها، نمی‌تونید از شماره تلفن‌های داخلی (ایرانی) استفاده کنید؛ بنابراین، اولین اقدام شما، باید دریافت یک خط مجازی باشه. در ادامه با استفاده از یک وی پی ان، باید وارد وب‌سایت OpenAi بشید و فرآیند ثبت‌نام را شروع کنید.

بعد از ورود به وب‌سایت موردنظر، باید وارد گزینه «ChatGPT» بشید و روی گزینه «Try ChatGPT» بزنید. بعدش یک‌سری فیلد در اختیارتون قرار می‌گیره که باید همشون را تکمیل کنید. حالا وقتش رسیده که هر سوال عمومی یا خاصی که دارید را از این ابزار محبوب و هوشمند بپرسید. البته واسه اعتماد به جواب‌های دریافت‌شده، خیلی باید احتیاط کنید!

ChatGPT چه‌قدر قابل اعتماد است؟

هرچند که گفتیم می‌تونید سوال‌های متنوعی را از این ابزار دوست‌داشتنی بپرسید؛ ولی حواس‌تون باشه که به‌ خیلی از جواب‌های این هوش مصنوعی، نمی‌شه اعتماد کرد؛ به‌خصوص اگه تصمیم گرفتید که جواب یک‌سری سوال شخصی‌تون را از چت جی پی تی بگیرید. واقعیت اینه که چت جی پی تی، سعی می‌کنه پاسخ سوال‌هاتون را براساس جمع‌آوری اطلاعات موجود توی بستر اینترنت و تحلیل‌های الگوریتمی خودش بده؛ بنابراین، اگه سوال شما مربوط به مسائل شخصی‌تون یا مربوط به آینده باشه، هیچ تضمینی واسه درست بودن جواب ارائه‌شده وجود نداره. به‌طور کلی ولی واسه تولید محتوا، پاسخ به سوال‌های عمومی و تولید تصویر با هوش مصنوعی، ChatGPT یک ابزار کارآمد محسوب می‌شه و بسته به نوع کاربرد مدنظرتون، می‌تونید تا حدود زیادی بهش اعتماد کنید.

مهم‌ترین کاربردهای چت جی پی تی چیست؟

بعد از اینکه استفاده از این ابزار توی سراسر دنیا رواج پیدا کرد، خیلی از کاربرها این سوال را مطرح می‌کنند که «اصلی‌ترین کاربرد چت جی پی تی چیست؟». واسه جواب به این پرسش مهم، باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم.
تولید محتوا: این ابزار واسه تولید محتوا، همیشه تمام توان خودش را به‌کار گرفته و توی خیلی از مواقع، محتواهای تولیدشده با ChatGPT، شدیدا کاربرهای سراسر دنیا را تحت‌تأثیر قرار داده. البته خیلی از سئوکارها عقیده دارند که محتواهای تولیدشده با چت جی پی تی، توی گذر زمان موجب رشد وب‌سایت‌ها نمی‌شن!

حل معادله‌های ریاضی: حل معادله‌های سخت و راحت ریاضی، از جذاب‌ترین ویژگی‌های این هوش مصنوعی محسوب می‌شه.

خلق تصویرهای موردنیاز کاربرها: افراد با پرسیدن سوال‌های دقیق و درخواست از ChatGPT، می‌تونند به تولید تصویر با هوش مصنوعی چت جی پی تی مشغول بشن.

حل سوال‌های فیزیک: جالبه بدونید که این هوش مصنوعی، حتی می‌تونه معادله‌های پیچیده فیزیک را هم حل کنه.

کمک به برنامه‌نویسی: یکی از مهم‌ترین کاربردهای ChatGPT، کمک به برنامه‌نویسی‌های کاربران هست. لازم به‌ذکره که با این ابزار خارق‌العاده، حتی می‌تونید از اشکال‌های موجود توی کدنویسی‌های خودتون هم مطلع بشید.

کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی پرجستجو

ساخت قطعه‌های موسیقی
در کنار کاربردهای ذکرشده، همون‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، می‌تونید پاسخ سوال‌های عامیانه خودتون را هم از چت جی پی تی دریافت کنید. البته یادتون باشه که شرکت OPENAI، قول تقویت هرچه بیشتر و افزایش قابلیت‌های تحلیلی این ابزار هوشمند را داده و چنین نقل قولی، به این معنی هست که باید شاهد زیادتر شدن کاربردهای چت جی پی تی توی آینده باشیم.

تولید تصویر با هوش مصنوعی

خیلی از افراد بعد از اینکه متوجه می‌شن چت جی پی چیست، صرفا سراغ تولید محتواهای متنی می‌رن؛ در واقع طیف زیادی از کاربرها نمی‌دونند که با استفاده از ChatGPT، امکان تولید تصویرهای یونیک و خاص هم فراهم هست. به گفته مهندس‌های شرکت OpenAi، ابزار چت جی پی تی واسه تولید تصاویر از هوش مصنوعی Dall-e استفاده می‌کنه. البته لازم به‌ذکره که کاربرها واسه تولید تصویر با هوش مصنوعی، می‌تونند از ابزارهای متنوع دیگه‌ای هم مثل: STABLE DIFFUSION، CRAIYON، MIDJOURNEY، DEEP DREAM GENERATOR، Jasper، Canva و ... بهره بگیرند.

ساخت موسیقی با چت جی پی تی

با این ابزار جذاب، شرایط ساخت قطعه‌های موسیقی هم واسه کاربرها فراهم هست. البته اگه دنبال ساخت موسیقی‌های اورجینال و کامل هستید، باید از نسخه‌های پولی این شرکت استفاده کنید. امکان خلاصه کردن پادکست‌ها، یکی دیگه از کاربردهای جالب چت جی پی تی به‌شمار میاد؛ همچنین با درخواست از ChatGPT، امکان خلاصه‌سازی مقاله‌های متنی هم وجود داره.

دلیل کار نکردن چت جی پی تی چیست؟

گاها ممکنه که بعد از ثبت‌نام موفق و به‌کارگیری یک VPN، بازم چت جی پی تی کار نکنه. تو همین راستا، باید بدونید که توی بعضی از مواقع، کاربرهای فعال ChatGPT بیشتر از ظرفیت پاسخ‌گویی این ابزار هوش مصنوعی هستند. به‌همین خاطر، باید یک مقدار صبر کنید و چند دقیقه بعد، دوباره وارد چت جی پی تی بشید. این اتفاق، گاها ممکنه توی مواقع صبح که حجم پرسیدن سوال از هوش مصنوعی چت جی پی تی زیاد است، واستون پیش بیاد.

دستیار مجازی هوش مصنوعی ایرانی

حالا که فهمیدید چت جی پی تی چیست، اگه از قابلیت‌های جذاب این هوش مصنوعی خوشتون اومده، باید بگیم که دستیارهای مجازی ایرانی هم حرف‌های زیادی واسه گفتن دارند. «زیگپ» یکی از همون چت بات‌های هوشمند ایرانی هست که می‌تونه در کنار ارائه دنیایی از خدمات جذاب، به‌عنوان یک دستیار صوتی فارسی هم همیشه کنارتون باشه. با استفاده از این چت بات، خیلی راحت می‌تونید به تولید محتواهای ویژه مشغول بشید؛ همچنین توی تمام طول روز، چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت آفلاین، می‌تونید با دستیار صوتی هوش مصنوعی زیگپ صحبت کنید و جواب سوال‌های عامیانه خودتون را ازش بگیرید.

اگه نمی‌دونید که واسه عزیزان‌تون توی مناسبت‌های مختلف باید چه هدیه‌ای بگیرید یا توی ایده‌پردازی‌های کاری‌تون به مشکل برخوردید، کافیه از دستیار صوتی هوش مصنوعی «زیگپ» کمک بخواید تا بهتون بهترین جواب ممکن را ارائه کنه. واسه کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت آموزش‌های لازم هم، هیچ دلهره‌ای به خودتون راه ندید؛ چون‌که می‌تونید خیلی راحت با مجموعه خلاق و معتبر «زیگپ» تماس بگیرید. شماره تماس: 09966642150 (شنبه تا چهارشنبه؛ از ساعت 8:00 الی 17:00).

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۳۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين