مزایای تبلیغات در یوتیوب و youtube marketing
تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴
یوتیوب یکی از بزرگترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی در جهان است. بنابراین، مسلما دریافت نشان تأیید یوتیوب YouTube verified badge یا بهبود وضعیت کانال آن، شانس موفقیت بازاریابی در یوتیوب را نیز افزایش میدهد.
کسب و کار خود را از طریق بازاریابی در یوتیوب تبلیغ کنید
اکثر مردم میترسند از YouTube برای تبلیغ کار خود استفاده کنند. اما شما نباید بترسید و دلیل اصلی هم این است:
محبوبترین ویدیوهایی که در این پلتفرم بازدیدهای عالی میگیرند، اصلا حرفهای نیستند! در مقابل ، فقط یک فرد جلوی دوربین قرار میگیرد و درباره آنچه که میداند، صحبت میکند. برای تولید محتوای درست و محبوب، حتی به تجهیزات گران قیمت نیاز ندارید.
بازاریابی با یوتیوب یعنی: دسترسی گسترده به امکاناتی بینظیر برای افزایش آگاهی، ایجاد ترافیک، افزایش نرخ تعامل و معرفی و شناسایی برند.
در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که چرا و چگونه از یوتیوب مارکتینگ برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.
چرا یوتیوب؟
محبوبیت یوتیوب دائما رو به افزایش است. هیچ روند نزولی در میزان استفاده از این پلتفرم دیده نمیشود. این امر مساله مهم و مورد نظر ما را کاملاً واضح نشان میدهد: افراد در هر سنی ، از سراسر جهان ، عاشق تماشای آنلاین ویدئوها هستند.
یکی از بزرگترین مزایای این شبکه از دیدگاه تبلیغاتی این است: YouTube جایی است که بیشتر مخاطبان شما آنجا هستند.
در نتیجه، یک استراتژی خوب مارکتینگ میتواند به شما کمک کند تا افراد بیشتری را جذب کنید و در کل بازده خود را بهبود بخشد.
تعداد کانالهای معروف یوتبوب popular YouTube Channels بسیار زیاد است و شما میتوانید از آنها ایده بگیرید. با استفاده از این روش میتوانید بازاریابی در یوتیوب را انجام داده و استراتژی بازاریابی خود را بهبود ببخشید.
برای بازاریابی کسب و کار خود از یوتیوب استفاده کنید
دامنه این شبکه اجتماعی بسیار گسترده و جهانی است. آمار نشان داده :
- • ۱٫۳ میلیارد نفر از آن استفاده میکنند.
• هر دقیقه ۳۰۰ ساعت ویدئو در آن بارگذاری میشود.
• هر روز ۵ میلیارد فیلم در این شبکه تماشا میشود.
• ۸۰ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۴۹ سال ویدئوهای یوتیوب را تماشا میکنند.
جوانب مثبت بازاریابی در یوتیوب
●بازاریابی ویدئویی تقریباً برای هر نوع شغلی مناسب است
● یوتیوب دومین موتور جستجوی آنلاین است
● ویدئو جذاب ترین شکل محتوا محسوب میشود
● هدف گیری مشتریها با کلمات کلیدی و هشتگ، هزینه بسیار کمتری دارد
جوانب منفی بازاریابی در یوتیوب
● شما هیچ نوع کنترلی بر تبلیغات وسط محتوای خود، نخواهید داشت
● سفارشی سازی محیط و تغییر آن طبق استفاده کاربران بسیار محدود است
یوتیوب مارکتینگ برای رونق دهی به کسب و کار شما
1- یک استراتژی ویژه یوتیوب تدوین کنید
YouTube ممکن است بیشتر از بقیه شبکههای اجتماعی وقت گیر باشد. به هر حال ، نوشتن مطالب و به روزرسانی تصاویر آسانتر از ساخت محتوای ویدئویی با کیفیت است.
اما خبر خوب این است که این کار الان بسیار ساده تر از گذشته شده است. استفاده از انواع ابزار و یادگیری تمام موارد مهم به صورت آنلاین، به شما این امکان را میدهد تا بهترین نوع محتوا را شناسایی و تولید کنید.
ابتدا بیایید در مورد استراتژی صحبت کنیم.
برای شروع ، میخواهید با استفاده از YouTube و بازاریابی ویدیویی به چه نتیجهای برسید؟ اهداف دقیق شما چیست؟ مثلا:
● بهبود آگاهی از برند و افزایش نرخ تعامل با برند
● ایجاد لید (مشتری راغب) و نرخ تبدیل بهتر
● افزایش ترافیک وبسایت
● بهبود فروش
دانستن اهداف دقیق به شما کمک میکند فیلمهای مناسبی برای کانال خود تهیه کنید. فیلمهایی که شما را به اهدافتان و به جمعیت هدفتان میرساند.
2-قالب ویژه کانال ویدئویی خود را مشخص کنید
یک قالب خاص برای بازاریابی موثر وجود ندارد. با این حال ، با بررسی دقیق میتوانید یک قالب کلی را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری را از انتشار محتوای خود بگیرید. برخی قالبهای کلی بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار میگیرند و به محتوای شما مرتبط ترند.
بنابراین ، لیست زیر را بررسی کنید و سعی کنید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود پیدا کنید:
● صحبت و گفت و گو
● مصاحبه
● ویدئو از صفحه نمایش (میتوانید آموزش خاصی را از صفحه نمایش کامپیوتر ضبط کنید)
● آموزش
● توضیح موارد مختلف
● ولاگ (وبلاگ ویدیویی)
● بررسی محصول
● اگر شغل خاصی دارید، حتی میتوانید فیلمهای YouTube را به سبک پیامهای بازرگانی بارگذاری کنید.
بازاریابی در یوتیوب
3- از ابزارهایی برای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید
ساخت و انتشار محتوای ویدئویی امروزه بیشتر از هر زمان دیگری امکان پذیر است. زیرا ابزارهای بازاریابی ویدئویی بی شماری برای کمک به شما وجود دارد.
اکنون میتوانید تقریباً هر نوع ویدیویی که فکرش را بکنید ، با ابزارهای مختلف تهیه کنید.
چندین گزینه عالی در میان ابزارها وجود دارند، مانند:
● Slidely Promo
● Wave
● Vyond
4- کلمات کلیدی را دراستراتژی بازاریابی خود بگنجانید
کلمات کلیدی مربوط بهموضوع ویدیو شما است. میتوانید با ایتفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان ویدیو ، توضیحات و برچسبها، نتیجه بهتری از بازاریابی خود بگیرید.
در واقع، قرار دادن آن کلمات کلیدی به موتور جستجو میگوید که محتوای ویدئو چیست. و وقتی افراد به دنبال ویدیوهای مرتبط میگردند، شانس دیده شدن محتوای شما بیشتر خواهد بود. انتخاب کلمات کلیدی مناسب به دیده شدن برند شما کمک میکند.
علاوه بر این ، میتوانید محبوب ترین فیلمها را در حیطه مربوطه خود جستجو کنید. سپس ، کلمات کلیدی آنها را کپی کنید. این باعث میشود وقتی کسی محتوای خاصی را مشاهده کرد ، ویدیوی شما نیز در زیر «پیشنهادها» ارائه شود.
5- بهترین تصویر (Thumbnail) را برای پروفایل خود انتخاب کنید
1/ به حساب خود> ویدئوهای من> و قسمت ویرایش بروید
2/ تصویری را انتخاب کنید که بیشترین توجه را به سمت برند شما جلب کند
6- فراخوان عمل درست و مشخص را برای بازاریابی در یوتیوب قرار دهید
هدف اصلی فیلمهای YouTube دریافت بازدیدهای بیشتر در یوتیوب است. شما باید اقداماتی را انجام دهید که این افراد به مشتریهای شما تبدیل شوند.
باید در توضیحات ویدیوی خود، لینک وب سایت ، وبلاگ یا صفحه خود را قرار دهید. همچنین باید در پایان ویدیوی خود به افراد بگویید که از چه سایتی بازدید کنند. مطمئن شوید که راهی برای گرفتن اطلاعات تماس آنها پیدا میکنید.
لیست زیر، برخی موارد مهم است که افراد معروف یوتیوب معمولا در انتهای ویدئوهای خود اعلام میکنند:
● لطفا به این ویدئو امتیاز دهید.
● مرا در توییتر دنبال کنید.
● مرا در فیس بوک پیدا کنید.
● کانال من را سابسکرایب کنید.
● برای دیدن فیلمهای عالی از وبلاگ من دیدن کنید.
● این محتوا را در سایت خود قرار دهید.
● لطفا نظرات خود را ارسال کنید
● این فیلم را برای دوستان خود ارسال کنید.
● کانال من را چک کنید.
بازاریابی در YouTube
7- بهینه سازی موتور جستجو را در بازاریابی در یوتیوب فراموش نکنید
وقتی نوبت به سئو میرسد ، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
● کلمات کلیدی کانال شما: کلمات کلیدی را انتخاب کنید که نمایانگر برند، کسب و کار و محتوای ویدئویی شما هستند تا به YouTube کمک کنند کانال شما را بهتر بشناسد.
● عنوان و توضیحات ویدئو: از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان ویدئوی خود استفاده کنید. این نیز به YouTube کمک میکند تا بفهمد ویدیوی شما درباره چیست؟
● برچسبهای ویدئو (هشتگها): مانند کلمات کلیدی ، برای اطمینان از دید بیشتر، باید برچسبهای مربوطه را نیز اضافه کنید.
● مدت زمان تماشای ویدئو: هرچه مردم بیشتر وقت خود را به تماشای فیلمهای شما بگذرانند، SEO شما نتیجه بهتری خواهد داشت.
اساساً YouTube ویدیوهایی را که مردم برای مدت طولانی تری تماشا میکنند، ارتقا میدهد.
● معیارهای تعامل: YouTube همچنین به میزان جذابیت فیلمهای شما (نظرات، لایک/دیسلایک، اشتراک گذاری) اهمیت میدهد - هرچه بیشتر ، بهتر!
● تعداد مشترکین: YouTube بررسی میکند که پس از انتشار فیلمها، چند مشترک جدید به شما اضافه میشود.
8- برای بازاریابی بهتر، تعامل بیشتری با مشترکین خود داشته باشید
به یاد داشته باشید که یوتیوب یک شبکه اجتماعی است. این بدان معناست که شما باید حضوری فعال در این پلتفرم داشته باشید. وقتی کسی در مورد یکی از ویدیوهای شما نظر میدهد ، پاسخ دهید و از او تشکر کنید. اگر کسی سوالی پرسید، حتما به آن پاسخ دهید.
9- فیلمهای خود را تبلیغ کنید
بارگذاری فیلم در YouTube کافی نیست. شما باید آنها را تبلیغ کنید. برخی ایدههای تبلیغی عبارت اند از:
● فیلمهای خود را در وبلاگ خود قرار دهید.
● لینک YouTube خود را به دوستان و مخاطبین خود ایمیل کنید.
● از افرادی که میشناسید بخواهید لیستها و مخاطبین خود را با شما به اشتراک بگذارند.
● فیلم خود را در سایر شبکههای اجتماعی خود منتشر کنید.
● از مردم بخواهید فیلم و ویدئوی شما را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. میتوانید از عبارات «لطفاً بازتوییت کنید» یا «این را با دوستان خود به اشتراک بگذارید» استفاده کنید.
نتیجه گیری
به طور خلاصه ، اگر میخواهید یک استراتژی بازاریابی ویدیویی را امتحان کنید ، قطعاً باید بازاریابی در یوتیوب را در نظر بگیرید. این به شما کمک میکند تا مخاطبان بسیار گسترده تری داشته باشید ، آگاهی از برند را بهبود ببخشید و تعامل، ترافیک و لید بیشتری ایجاد کنید.
آیا تا کنون بازاریابی در یوتیوب را امتحان کردهاید؟
منبع : virlan.com