۰
به همراه سه نهاد و سه فرد دیگر

آمریکا شرکت «خدمات انفورماتیک» را تحریم کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۷
آمریکا شرکت «خدمات انفورماتیک» را تحریم کرد
آمریکا شرکت «خدمات انفورماتیک» را تحریم کرد

آی‌تی‌من- این وزارتخانه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها سه فرد و چهار نهاد مرتبط با انتقال فناوری پیچیده آمریکا برای استفاده توسط بانک مرکزی ایران هدف قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود که شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) در ایران وابسته به بانک مرکزی ایران، شرکت ABS در امارات، شرکت L.L.C در امارات و شرکت Ted در ترکیه نهادهایی هستند که تحریم شده‌اند.

این وزارتخانه از سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک، پوریا میردامادی کارمند این شرکت و محمدرضا خادمی رئیس L.L.C به عنوان افراد تحریم‌شده نام برد.

شرکت خدمات انفورماتیک ایران، زیرمجموعه بانک‌ مرکزی‌ است، که مسوول نظارت بر شبکه شتاب و شاپرک در ایران نیز هست.

شرکت اABS، که در امارات متحده مستقر است، هم در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته، چرا که به ادعای وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، کالا و فناوری‌های حساس را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از چندین شرکت آمریکایی تامین و به بانک مرکزی ایران می‌رسانده است.

ابوطالب نجفی، مدیرعامل سابق خدمات انفورماتیک
ابوطالب نجفی، مدیر این شرکت، یکی از افرادی‌ست که نامش در فهرست جدید تحریم‌ها ذکر شده است. او مدیرعامل سابق شرکت خدمات انفورماتیک است.

فرد و نهاد دیگر تحریم‌شده محمدرضا خادمی و شرکت مستقر در امارات او، به نام Freedom Star، هستند که به دلیل تسهیل انتقال کالا به شرکت خدمات انفورماتیک ایران در این لیست قرار گرفتند.
 
پوریا میردامادی، شهروند ایرانی-فرانسوی و کارمند شرکت خدمات انفورماتیک ایران و یک شرکت مستقر در ترکیه به نام TED نیز تحریم شدند، چرا که بنا به ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا، با هماهنگی شرکت خدمات انفورماتیک ایران و نهادهای وابسته به آن، در تلاش برای دست پیدا کردن به کالا و فناوری تحریمی آمریکا بودند.

در میان کالاها و فناوری‌هایی که به بانک مرکزی رسیده، اقلامی دیده می‌شود به‌ عنوان اقلام امنیت اطلاعاتی طبقه‌بندی می‌شوند و تحت نظارت امنیت ملی و ضد‌تروریسم وزارت بازرگانی آمریکا هستند.


 
کد مطلب : ۲۸۲۷۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما