۰
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تشریح کرد:

جزئیات فرآیند لحاظ شدن پیشنهاد سازمان نصر در برنامه هفتم توسعه

تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸
جزئیات فرآیند لحاظ شدن پیشنهاد سازمان نصر در برنامه هفتم توسعه
جزئیات فرآیند لحاظ شدن پیشنهاد سازمان نصر در برنامه هفتم توسعه

آی‌تی‌من- برای اولین بار در کشور، متن پیشنهادی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور تصویب و مورد موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز، چهارشنبه، سوم آبان ماه و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی 1 ماده 107 لایحه برنامه را به تصویب رساندند و با تصویب این لایحه دولت مکلف می‌شود در مباحث توسعه‌ای اقتصاد رقومی (دیجیتال) از نظرات مشاوره‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اعضای آن استفاده و بهره‌برداری کند.

آزاد معروفی، دبیرکل سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور، در این باره گفت: اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور و نصرهای استانی همواره در جلسات مشترک با نمایندگان دولت و مجلس، این مطالبه را مد نظر دارند که باید نقش این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین تشکل بخش خصوصی صنعت فاوا، در تصمیم‌سازی‌های ملی مرتبط با فناوری و نوآوری تقویت شود تا بتوانیم مشارکت خبرگان بخش خصوصی را در این فرآیند افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به این دغدغه، ما در سازمان نصر، حلقه خبرگان صنعت فاوا را تشکیل دادیم و اولین جلسه آن در بیستم تیر ماه امسال برگزار شد.
دبیر کل سازمان نصر تصریح کرد: پیشنهاد مشخص مطرح شده در جلسه اول این بود که به دلیل همزمانی تشکیل این جمع خبرگان با زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، بتوانیم با همراهی دولت و مجلس، از توان تخصصی سازمان نصر برای پیگیری و تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه آی‌تی در این برنامه استفاده کنیم که این پیشنهاد با استقبال حاضران همراه و فرآیند آن پیگیری شد.
 
ارائه پیشنهاد در مراسم روز فناوری اطلاعات
معروفی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان الحاقیه ماده 107 در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید، نسخه بهبود یافته پیشنهادی است که در همان جلسه 20 تیرماه مطرح شده بود و توانستیم آن را به رئیس محترم مجلس ارائه کنیم.

وی افزود: در همان روز 20 تیر و در مراسم روز فناوری اطلاعات صمیم گرفته شد در حاشیه این مراسم، پیشنهاد مصوب خبرگان صنف، به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم شود که بنده این ماموریت را انجام دادم. ضمن آن که رئیس سازمان نصر کشور هم طی سخنانی در همان رویداد، از دکتر قالیباف درخواست کرد نظر سازمان نصر در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود؛ علاوه بر آن با توجه به حضور تنی چند از نمایندگان محترم مجلس در مراسم روز فناوری اطلاعات، اهمیت پیشنهاد سازمان برای آنها نیز تبیین شد و همگی به اتفاق معتقد بودند که لحاظ شدن این الحاقیه در برنامه هفتم توسعه، کمک بزرگی به تحقق اهداف کشور در حوزه تحول دیجیتال خواهد بود و قطعا سایر نمایندگان مجلس نیز از آن حمایت می‌کنند.

دبیر کل سازمان تصریح کرد: پیرو این موضوع، همفکری‌های بیشتری صورت گرفت و با پیگیری‌های رئیس سازمان و معاون پارلمانی وزارت ارتباطات، الحاقیه پیشنهادی بهبود یافت و پس از تایید اعضای خبرگان صنفی، متن نهایی به مجلس ارسال شد.
 
کد مطلب : ۲۸۱۹۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما